  • 1. Data: 2009-01-02 12:54:13
    Temat: Mikrofalówka - nie grzeje
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Witam,
    Moze troche NTG, ale nie umiem znaleźć lepszej grupy, a może ktoś coś
    doradzi.
    Mam kuchenke mikrofalową (jakiś Micromaxx MM 42201).
    Wczoraj po prostu ni stad ni zowad przestała grzać w trybie mikrofal
    (wszystko inne działa: sterowanie, grill).
    Nie wiem czy to okres poswiąteczny ale nie moge dodzwonić się do żadnego
    serwisu AGD w okolicach.
    Chciałbym zapytać czy coś mogę sprawdzić we własnym zakresie, bo nie wiem
    czy po prostu posłać kuchenkę
    na emeryture i udać się do sklepu po nową czy powiedzmy w miare tanim
    kosztem tą da się naprawić.
    Gdzieś na elektrodzie widziałem info, że czasami pada jakiś bezpiecznik,
    diody albo jakiś kondensator.
    To nie powinno być az tak drogie.
    A tak swoją drogą to jaki jest średni czas życia elementu generującego
    mikrofale (magnetotron chyba to
    się zwie). Kuchenka ma jakieś 2,5 roku aczkolwiek w ciągu ostatniego roku
    była używana średnio jakieś
    30-40 minut dziennie (po 3,4 minuty), to raptem 250h więc pewnie całościowy
    czas pracy kuchenki nie przekroczył
    jeszcze 250-400h

    BHK

  • 2. Data: 2009-01-02 14:19:17
    Temat: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 30-40 minut dziennie (po 3,4 minuty), to raptem 250h więc pewnie
    > całościowy czas pracy kuchenki nie przekroczył

    budowa jest prosta prawie jak cepa
    jednak samemu nie pchał bym paluszków do 2500V ,
    nawet po wyłączeniu z gniazdka jakis czas na kondensatorze będzie wysokie
    napięcie
    ja stawiam na jakiś przekaźnik załączający transformator HV
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-02 14:58:03
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

> [...]
    > napięcie
    > ja stawiam na jakiś przekaźnik załączający transformator HV

    Oki, dzieki, w razie czego będe ostrożny.
    Gdyby nie to, że nie mogłem się dodzwonić do żadnego z serwisów to nawet bym
    sie nie zastanawiał
    co moze tam być. Problem w tym, że to jakże przydatne urządzenie jest dosyć
    ważnym składnikiem
    systemu do sterylizacji butelek dla niemowlaka u mnie w domu, to robi się
    problem. Jeśli awarie da
    sie usunac za rozsadne pieniadze to wtedy warto zaczekać, gorzej jak nie to
    wtedy biore nogi za pas
    i kupuje nowy egzemplarz, ale zawsze lepiej jak zostanie. troche grosza w
    kieszeni. Na samodzielne
    naprawy raczej nie mam ochoty bardziej interesuje mnie fakt stwierdzenia jak
    kosztowna moze byc
    naprawa.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-02 15:44:27
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > wa?nym sk?adnikiem
    > systemu do sterylizacji butelek dla niemowlaka u mnie w domu,

    Garnek, troche wody na dno, sitko (raczej metalowe) tak zeby nie dotykalo
    wody, na sitko butelki do sterylizacji, wszystko przykryc garnkiem
    odwroconym (bez teflonu) i gotowac, 10 minut wystarczy. Kuchenka
    mikrofalowa nie sterylizuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-01-02 16:06:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 16:44:27 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > i gotowac, 10 minut wystarczy. Kuchenka
    > mikrofalowa nie sterylizuje.

    No i bez przesady z tą sterylizacją wszystkiego cokolwiek przeznaczone dla
    dzieciaka. Potem z tego wyrastają alergie, astmy, uczulenia, przeziębienia
    i ogólne kalectwo wynikające z braku wytrenowania układu odpornościowego.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-01-02 16:58:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski"
    > No i bez przesady z tą sterylizacją wszystkiego cokolwiek przeznaczone dla
    > dzieciaka.

    Racja. Ta sterylizacja bardziej działa na rodziców niż dziecko. Tak jak leki
    homeopatyczne.

    Robert

  • 7. Data: 2009-01-02 17:54:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No i bez przesady z tą sterylizacją wszystkiego cokolwiek przeznaczone
    > dla
    > dzieciaka.

    Do 3 miesiaca sie sterylizuje, szczegolnie jak mlody(a) dostal malo
    punktow przy porodzie, potem wszystko sie tylko myje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2009-01-02 20:21:07
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > odwroconym (bez teflonu) i gotowac, 10 minut wystarczy. Kuchenka
    > mikrofalowa nie sterylizuje.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --

    Jestes pewien ze nie sterylizuje? Wszystko co zyje ma w sobie mniej lub
    wiecej wody, lub jest otoczone woda. Jesli w takie srodowisko dotra
    mikrofale (a w tym przypadku dotra wszedzie) to zxaloze sie, ze to jest
    sterylizacja najlepsza z mozliwych.
    Jesli uwazasz inaczej podaj argumenty.

    sofu

  • 9. Data: 2009-01-02 21:25:56
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    sofu wrote:

    > mikrofale (a w tym przypadku dotra wszedzie) to zxaloze sie, ze to jest
    > sterylizacja najlepsza z mozliwych.

    A sprawdź sobie czy zagrzeje się w mikrofali kropelka wody.

    Mirek.

  • 10. Data: 2009-01-02 21:26:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > wiecej wody, lub jest otoczone woda. Jesli w takie srodowisko dotra
    > mikrofale (a w tym przypadku dotra wszedzie) to zxaloze sie, ze to jest

    Wielkosc "obiektu" jest mniejsza niz dlugosc fali ?. Zreszta nawet
    osiagajac 100oC nie ubije sie np. wirusow powodujacych zoltaczke.
    Pocieszajace, ze zoltaczka to problem raczej szpitali. Do pelnej
    sterylizacji stosuje sie promieniowanie gamma (zywnosc), albo gazami
    (sprzet medyczny). Ale jak przedpisca slusznie zauwazyl nadmierna
    sterylizacja wszystkiego wokol malucha moze bardziej zaszkodzic niz pomoc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa