  • 1. Data: 2009-01-02 19:05:10
    Temat: Re: Pozytywka...
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zastanawiam się też nad wykorzystaniem pudełka i wsadzeniu własnego
    > mikrokontrolera, który by wygrywał próbki dźwiękowe zapisane w wewnętrznym
    > lub zewnętrznym flashu. Może i dźwięki by były lepsze. Nie mam jednak
    > jeszcze pomysłu, w jaki sposób podłączyć fotorezystory, aby zminimalizować
    > prąd zasilania, szczególnie gdy zabawka zostanie porzucona na pół dnia, lub
    > na noc. Na pewno musi reagować na zmianę rezystancji w kierunku bardzo dużej
    > jej wartości (praktycznie rezystancji ciemnej), nejlepiej gdyby wtedy
> [...]

    Rozważyłeś możliwość "wybudzania" uC co kilkaset ms, zasilania przez
    tranzystor fotorezystorów i obserwowanie, czy coś się zmieniło i albo
    odtwarzanie dźwięku, albo przechodzenie w stan uśpienia na kolejnych
    kilkaset ms :)... sądzę, że to powinno zdecydowanie zmniejszyć pobór prądu.
    A szczerze mówiąc - to bardzo dobry pomysł, aby zrobić nową
    elektronikę!! Jak czasem na ulicy widzę dzieci na jakiś rowerkach itp z
    tymi "piszczykami" elektronicznymi, to mi się niedobrze robi!! Dzisiaj
    dzieci i tak zamiast muzyki mogą słuchać hałasu (dzisiejszego radia),
    nie mają styczności z dźwiękami, które ułatwiłyby im rozwój słuchu, za
    to dostają od małego takie "pierdodźwięki" o nieokreślonej
    częstotliwości... . To jest straszne!!!! Weź daj tam kwarc i ciesz się,
    że dziecko rozwija swój słuch :)...

    Pozdrawiam
    Konop