  • 1. Data: 2009-01-02 15:41:16
    Temat: Re: Uszkodzona samochodowa ładowarka GPS
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    --
    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jz uzywam pierwszej Navii - to zdaje sie dokladnie to samo, tylko
    > ladniejsze. ;) Uzywam jej z ladowarka 5V / maks. 2A, ale nie mierzylem
    > poboru pradu przez ladujacy sie GPS (owego zasilacza uzywam do ladowania
    > przeroznych urzadzen, w tej chwili ma on jakies 6-7 roznych wtyczek:)).
    >
    > k,

    -------

    Witam!
    Pierwsze Navi-e miały tylko 256 MB flasha, a Navia II ma 512 czyli dwa razy
    wiecej.
    To znaczy, ze mieszcza sie na niej przynajmniej 2 lub nawet 3 duze mapy
    Polski bez koniecznosci nagrywania ich na karty.
    A propos tej uszkodzonej ładowarki impulsowej, to dzis ja naprawiłem.
    Myslałem, ze tam powstało jakies spustoszenie w przewodnikach i upalil sie
    scalak i tranzystor, ale na szczescie poszla tylko dioda Zenera.
    Byla w szeregu z diodą 1N5819 (Schottkiego) i dochodzila do bazy tranzystora
    2SD882P ((Ucb=40V, Ic=3A, P=10W, Si NPN) czyli sterowała nim. Nie
    wiedzialem jaka to dioda Zenera ale skoro na wyjsciu ma byc 5V to
    pomyslalem, ze dioda tez ma taka byc i załozyłem: C5V1. Ładowarka na razie
    działa dobrze, ale ciekawy jestem dla czego tamta zenerka walnęła? Mam
    nadzieje, ze troche teraz pochodzi?

    pozdrawiam
    Janusz