  • Data: 2009-08-05 14:09:09
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Sie, 22:27, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > Nie będe wam wiele tłumaczył, ale tak krótko mówiąc to tym
    > cosiem będzie 'naczynie z butelek' w którym będzie woda.
    > Elektrolizer buduje ;-) Tak wiem, to niebezpieczne, straszne i w ogóle.

    Bawilem sie kiedys taka konstrukcja: duzy autotransformator,
    prostownik + amperomierz. Z pewnych warunkow konstrukcyjnych
    elektrody nie byly zbyt blisko siebie (duzo miedzianego drutu
    i 5 sporych pretow grafitowych). 5A uzyskiwalo przy kilkudziesiaciu
    voltach.

    > Ale nie chce stworzyć mieszaniny piorunującej tylko sam wodór uzyskać.

    Do butelki PET. Pozniej dodac powietrze, ale tak, zeby zostalo troche
    wody,
    odpalic i wspaniala wodna rakieta;>

    > Hym... Nasz coś też pewnie będzie miał pewną rezystancję(nawet jeżeli będzie
    > to słona woda), ale wzrost rezystancji w obwodzie powinien zmniejszyć prąd na

    Sol (rozymeim, ze kuchenna, NaCl) to bardzo zly pomysl. Chyba,ze
    chcesz
    nawdychac sie chloru. Kwas siarkowy (do kupienia jako elektrolit do
    akumulatorow)
    bedzie lepszy, wystarczy troszeczke. Tylko bardzo ostroznie z wersja
    stezona, bo
    poniszczy ubrania i oczka.

    > oporniku? Dobrze mówię?

    dla bezpieczenstwa kup oporniczek, albo lepiej potencjometr.
    Opor roztworu bedzie sie zmianial z czasem (temperaturą, skladem..).
    Z jednym opornikiem albo zaraz przekroczysz parametry zasilacza, albo
    bedzisz pracowal na polowe mocy.

    Oczywiscie mozesz tez zbudowac uklad regulujacy prad:)

    pozdrawiam
    bartekltg