    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
    Date: Sun, 15 Aug 2021 17:51:18 +0200

    On 15/08/2021 17:39, ToMasz wrote:
    > czyli mamy bogatego człowieka, który chce wydać niepotrzebnie kasę na
    > swoje widzimisie, i pyta jak to zrobić?

    Raczej sknerę.

    > sokoli wzrok, albo żenująco niska rozdzielczość w pionie

    Lub wygoda przenoszenia i wymiar pasujący do plecaka.

    > Moim zdaniem, teraz ludzie mają mniejsze oczekiwania, a wiele sprzętów
    > jest bezprzewodowych. znaczy wifi, jest obowiązkowe, drukarki też raczej
    > wifi, słuchawki często na bluetooth... więc co byś chciał podłączyć do
    > stacji dokującej?

    2x monitor.

    > Natomiast usbc - w zasadzie może zastąpić stacje dokującą. w zasadzie,
    > bo dalej nie wiadomo co i jak chcesz podłączyć.

    Nie musi to być wiadome dla samej odpowiedzi na pytanie "czy ktoś
    produkuje laptopy ze stacją w postaci podkładki". Innymi słowy starasz
    się usilnie uzyskać odpowiedź bez doczytania, że pytanie dotyczy
    podstawek *płaskich* a nie tego czy laptopy są lepsze od stacjonarek i
    po co komu 13".

    > pół żartem, pół serio. wygoogluj "samsung dax". O ile nie potrzebujesz
    > windowsowych programów (i gier), będziesz zadowolony.

    Niezbędne. Przyszły właściciel używa apliakcji wystepujących tylko na win.

    > 13 cali to maleństwo. katorga dla oczu.

    Moża żona uzywa 12" laoptopa, z bodaj fullhd, który przypomina bardziej
    tablet. Na pytanie, czy chciała by większy ekran, krzywi się. Nie chce.
    12" jest ok. Sam też z doskoku używam czegoś o podobnym rozmiarze i
    uważam to za bardzo wygodny kawałek złomu.

    > Laptop to koszt 2 razy wiekszy
    > niż porównywalny komputer.

    To super że masz takie poglądy, ale nie staraj się *mi* wyjaśniać, bo to
    nie ja kupuje. Ponadt, proszę abyś zastanowił się, co np. ludzie robią
    podczas pracy zdalnej, posiadając ogródek.

    > A jak na tą grupę to jeszcze z uwagą że
    > dostaniesz najgorszy możliwy wyświetlacz, i tykającą bombę ze względu na
    > luty bezołowiowe. Jego jedyną zaletą będzie przenośność, z której
    > sporadycznie masz zamiar korzystać.....

    Nie *JA*. I nie sporadycznie.

    > Napisz co chciałbyś mieć podłączone do stacji dokującej, może ktoś Ci
    > poradzi coś sensownego.

    To co 90% ludzi na pracy zdalnej ma połączone: monitory.

    I to nie tak, że nie wiem jak je podłaczyć. Przypominam: pytanie nie
    brzmi "czy jest sens..." tylko "czy można kupić współcześnie laptopy ze
    stacjami dokującymi w formie podkładek".

    Mam x230 z taką podkładką, mam 8570w. To jest znakomite rozwiązanie. I
    zanim zostanie kupiony pierwszy lepszy Surface czy inny badziew,
    dopytuje czy w 2021 też takie są produkowane dla suwerena, czy też
    przejął wszystko USB-C i nie mam czego szukać.