  • 1. Data: 2021-08-15 17:20:17
    Temat: Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przegladam internety w poszukowaniu latopa do zastosowań domowych z
    opcją przenoszenia go sporadycznie, około 13". W przypadu staroci
    świetnie sprawdza mi się stacja dokująca typu "pod laptop". Pomyślałem,
    fajnie by było coś nowego z takim konceptem. Nowe, bo ktoś się upiera,
    że nowe.

    I ... nie widzę. Nie ma takiej opcji do wyboru w filtrze w sklepach,
    również zdjeć od spodu jest 0, a grzebanie za każdym modelem i mozolne
    szukanie po listach stacji jest praktycznie mało sensowne. Sprawdziłem
    kilka modeli i nie ma. Sprawdzać dalej?

    Ktoś mógłby podpowiedzieć czy:

    1) uskutecznia się jeszcze stacje dokujące "pod laptop" czy teraz
    wszystko USB-C?

    2) Są jakieś modele na rynku, które z takiej stacji mogą skorzytać? Nie
    szukam wypasu biznesowego, to komputer to lekkiej pracy i fajnie jak by
    wytrzymał z 5h na baterii zamiast mieć tytanową obudowę odporną na
    wycieranie w teczce prezesa.

    3) Budżet: się zobaczy co jest, to się określi ...

  • 2. Data: 2021-08-15 17:39:58
    Temat: Re: Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przegladam internety w poszukowaniu latopa do zastosowań domowych z
    > opcją przenoszenia go sporadycznie,
    czyli mamy bogatego człowieka, który chce wydać niepotrzebnie kasę na
    swoje widzimisie, i pyta jak to zrobić?

    > około 13".
    sokoli wzrok, albo żenująco niska rozdzielczość w pionie

    > 1) uskutecznia się jeszcze stacje dokujące "pod laptop" czy teraz
    > wszystko USB-C?
    Moim zdaniem, teraz ludzie mają mniejsze oczekiwania, a wiele sprzętów
    jest bezprzewodowych. znaczy wifi, jest obowiązkowe, drukarki też raczej
    wifi, słuchawki często na bluetooth... więc co byś chciał podłączyć do
    stacji dokującej? Może źle zadałem pytanie. Na pewno masz co podłączyć,
    ale wiekszość przeglądaczy internetu - nie.

    Natomiast usbc - w zasadzie może zastąpić stacje dokującą. w zasadzie,
    bo dalej nie wiadomo co i jak chcesz podłączyć.
    > u, które z takiej stacji mogą skorzytać? Nie
    > szukam wypasu biznesowego, to komputer to lekkiej pracy i fajnie jak by
    > wytrzymał z 5h na baterii

    pół żartem, pół serio. wygoogluj "samsung dax". O ile nie potrzebujesz
    windowsowych programów (i gier), będziesz zadowolony.

    13 cali to maleństwo. katorga dla oczu. Laptop to koszt 2 razy wiekszy
    niż porównywalny komputer. A jak na tą grupę to jeszcze z uwagą że
    dostaniesz najgorszy możliwy wyświetlacz, i tykającą bombę ze względu na
    luty bezołowiowe. Jego jedyną zaletą będzie przenośność, z której
    sporadycznie masz zamiar korzystać.....
    Napisz co chciałbyś mieć podłączone do stacji dokującej, może ktoś Ci
    poradzi coś sensownego.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-08-15 17:51:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/08/2021 17:39, ToMasz wrote:
    > czyli mamy bogatego człowieka, który chce wydać niepotrzebnie kasę na
    > swoje widzimisie, i pyta jak to zrobić?

    Raczej sknerę.

    > sokoli wzrok, albo żenująco niska rozdzielczość w pionie

    Lub wygoda przenoszenia i wymiar pasujący do plecaka.

> [...]
    > jest bezprzewodowych. znaczy wifi, jest obowiązkowe, drukarki też raczej
    > wifi, słuchawki często na bluetooth... więc co byś chciał podłączyć do

    2x monitor.

    > Natomiast usbc - w zasadzie może zastąpić stacje dokującą. w zasadzie,
    > bo dalej nie wiadomo co i jak chcesz podłączyć.

    Nie musi to być wiadome dla samej odpowiedzi na pytanie "czy ktoś
    produkuje laptopy ze stacją w postaci podkładki". Innymi słowy starasz
    się usilnie uzyskać odpowiedź bez doczytania, że pytanie dotyczy
    podstawek *płaskich* a nie tego czy laptopy są lepsze od stacjonarek i
    po co komu 13".

    > pół żartem, pół serio. wygoogluj "samsung dax". O ile nie potrzebujesz
    > windowsowych programów (i gier), będziesz zadowolony.

    Niezbędne. Przyszły właściciel używa apliakcji wystepujących tylko na win.

    > 13 cali to maleństwo. katorga dla oczu.

    Moża żona uzywa 12" laoptopa, z bodaj fullhd, który przypomina bardziej
    tablet. Na pytanie, czy chciała by większy ekran, krzywi się. Nie chce.
    12" jest ok. Sam też z doskoku używam czegoś o podobnym rozmiarze i
    uważam to za bardzo wygodny kawałek złomu.

    > Laptop to koszt 2 razy wiekszy
    > niż porównywalny komputer.

    To super że masz takie poglądy, ale nie staraj się *mi* wyjaśniać, bo to
    nie ja kupuje. Ponadt, proszę abyś zastanowił się, co np. ludzie robią
    podczas pracy zdalnej, posiadając ogródek.

    > A jak na tą grupę to jeszcze z uwagą że
    > dostaniesz najgorszy możliwy wyświetlacz, i tykającą bombę ze względu na
    > luty bezołowiowe. Jego jedyną zaletą będzie przenośność, z której
    > sporadycznie masz zamiar korzystać.....

    Nie *JA*. I nie sporadycznie.

    > Napisz co chciałbyś mieć podłączone do stacji dokującej, może ktoś Ci
    > poradzi coś sensownego.

    To co 90% ludzi na pracy zdalnej ma połączone: monitory.

    I to nie tak, że nie wiem jak je podłaczyć. Przypominam: pytanie nie
    brzmi "czy jest sens..." tylko "czy można kupić współcześnie laptopy ze
    stacjami dokującymi w formie podkładek".

    Mam x230 z taką podkładką, mam 8570w. To jest znakomite rozwiązanie. I
    zanim zostanie kupiony pierwszy lepszy Surface czy inny badziew,
    dopytuje czy w 2021 też takie są produkowane dla suwerena, czy też
    przejął wszystko USB-C i nie mam czego szukać.

  • 4. Data: 2021-08-15 18:57:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-08-15 o 17:51, heby pisze:

    > I to nie tak, że nie wiem jak je podłaczyć. Przypominam: pytanie nie
    > brzmi "czy jest sens..." tylko "czy można kupić współcześnie laptopy ze
    > stacjami dokującymi w formie podkładek".

    Nie, USB-C albo Thunderbold.

    Z prostej przyczyny.
    Kiedyś złącza były równoległe, kupa pinów komunikacyjnych, porty
    szeregowe, równoległe itp.
    Teraz wszystko masz na 4 liniach danych to po co wielka podkładka, jak
    to kwestia jednej małej wtyczki i masz wszystko to samo - ładowanie,
    monitory, USB, porty....

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-08-15 19:29:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/08/2021 18:57, Irokez wrote:
    > Nie, USB-C albo Thunderbold.

    Tak też myslę, ale mam kiepskie doświadczenia z USB-C - konkretnie przy
    kilku urządzeniach zaczynają się kłopoty - np. odczyt z pendrive
    powoduje przeskakiwanie obrazu na podłaczonym monitorze itp. Może to ma
    związek z hardware konkretnego laptopa, ale jakoś nie potrafie zaufać
    tym kilku parom drutów, że dobrze je zrobili dla równoległych tasków ;)

    > to kwestia jednej małej wtyczki

    I to też problem - w dwóch tabletach znajomych wtyczka wyłamała gniazdo.
    Jest *za* małe.

    Podstawka dokująca byłą racej pancerna.

  • 6. Data: 2021-08-15 21:41:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.08.2021 o 17:51, heby pisze:
    > Raczej sknerę.
    mam swoje zdanie, Ty masz swoje. Ja nie mam zamiaru przekonywać Cię że
    moje zdanie jest lepsze. PRóbuję znaleźć inne rozwiązanie, które możesz
    wziąć pod uwagę.... bo
    Uważam ze nowego laptopa ze stacją dokującą i obsługa dwóch monitorów
    tanio nie kupisz. jak kupisz - daj znać sam jestem zainteresowany.

    cytuję:
    opcją przenoszenia go sporadycznie,
    wygoda przenoszenia i wymiar pasujący do plecaka
    koniec cytatu.

    Twoja kasa, rób co chcesz. ale jeśli już o coś pytasz i argumentujesz to
    sprzecznie - nie oczekuj ze odpowiedź coś wniesie.

    chociaż odrobiłem za Ciebie zadanie domowe
    masz tu prawdziwą stację dokującą:
    https://amso.pl/product-pol-82186-Stacja-Dokujaca-Le
    novo-Workstation-Dock-40A5-do-P50-P51-P70-P71-HDMI.h
    tml

    i pasującego laptopa, niestety 15 cali:
    https://allegro.pl/oferta/lenovo-thinkpad-p50-i7-670
    0hq-16gb-512gb-m1000m-w1-11021647623

    Drogo? Jak cholera, bo to chyba zaczyna być traktowane tak, jakbyś kupił
    kabrioleta i chciał do niego bagażnik dachowy.
    To nie jest kwestia suwerena, tylko nietypowego zastosowania

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-08-15 22:36:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/08/2021 21:41, ToMasz wrote:
    > Uważam ze nowego laptopa ze stacją dokującą i obsługa dwóch monitorów
    > tanio nie kupisz.

    Kupię bardzo tanio. Pod warunkiem że to stacja USB-C. Nieoryginalna.

    Mam taką gdzieś. Działa. Z gównianym laptopem, bodaj Medion, wyświetla
    2x obraz na HDMI i VGA. Kupina u chińczyków za <100zł.

    > Twoja kasa

    Nie moja.

    >, rób co chcesz. ale jeśli już o coś pytasz i argumentujesz to
    > sprzecznie - nie oczekuj ze odpowiedź coś wniesie.

    Cieszę się, że jak wykle logika łapania za słowa stoi na przeszkodzie
    rozumienia o co chodzi pytajacemu. Dobrze wiedzieć że duch usenetu trwa.

> [...]
    > masz tu prawdziwą stację dokującą:
    > https://amso.pl/product-pol-82186-Stacja-Dokujaca-Le
    novo-Workstation-Dock-40A5-do-P50-P51-P70-P71-HDMI.h

    Odrobiłes, ale dostajesz pałę.

    Pozwól że zacytuję swój pierwszy post "Nowe, bo ktoś się upiera, że
    nowe". Wskazana stacja dokująca obsługuje laptopy z procesorami ~6
    generacji. Nie widuje ich *nowych* w sklepach.

    Obejrzałem kilkanaście *drogich*, w granicy rozsądku, laptopów Dell, HP
    i Lenovo. Nie znalazłem opcji stacji dokującej w formie podkładki z
    warunkiem kupna nowego sprzętu. Ja też odrobiłem zadania domowe. Ale
    dostaję dostateczny: bo zrozumiałam treść, ale nie znalazłem przykładów.

    > i pasującego laptopa, niestety 15 cali:
    > https://allegro.pl/oferta/lenovo-thinkpad-p50-i7-670
    0hq-16gb-512gb-m1000m-w1-11021647623

    I znowu pała, to używka:

    "Produkt nowy [...] ryski w częściach roboczych obudowy powstałe w
    wyniku transportu, przepakowania lub ekspozycji".

    Typowa ściema. Ma byc nowy, z powodu *prawdziwej* gwarancji, a nie
    rysek, być może również z powodu faktu, że sprzęt może być
    dofinansowany. Nie chce też się nawet domyślać w jakim stanie jest
    bateria w laptopie który przez 4 lata nie był używany, ale ma "ryski, a
    poza tym igła".

    > Drogo?

    Nie. Mogę też znaleźć taniej. Tylko że co z tego, skoro nie będzie nowy
    w.g kupującego i marudzącego.

    Ja raz w życiu kupiłem nowego laptopa. Poza tym kupiłem chyba z 10
    używanych, "biznesowych", dla siebie i rodziny, w tym dla siebie ze
    stacjami dokującymi, bo koszt tańszy niż papier toaletowy.

    Problem w tym że ten nie jest dla mnie. I ma byc nowy. To twardy
    warunek, brak możliwości negocjowania.

    Skończy się pewnie zakupem przystawki USB-C. Albo flame na usenecie o to
    co komu i jak chodzi i dlaczego chce czegoś innego niż chce.

  • 8. Data: 2021-08-16 08:37:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Problem w tym że ten nie jest dla mnie. I ma byc nowy. To twardy
    > warunek, brak możliwości negocjowania.
    >
    > Skończy się pewnie zakupem przystawki USB-C.
    która rozwiązuje 99% problemów zwykłych ludzi, natomiast w tym
    przypadku, z 2 monitorami, sprawdzi się tak jak sam pisałeś - średnio.

    > Albo flame na usenecie o to
    > co komu i jak chodzi i dlaczego chce czegoś innego niż chce.

    jak dotąd, piszemy tylko ja i Ty. ja staram się pomóc obchodząc problem
    i zachowując pełną kulturę. Ciebie, próba obejścia denerwuje jak księdza
    wspomnienie o pedofilii.
    Ja natomiast mam trochę inny cel. Jeśli nie istnieje narzędzie które
    jest mi potrzebne (stacja dokująca) to nie zawsze robię to narzędzie,
    tylko znajduję inną metodę rozwiązana. jaką? A no musze wiedzieć jaki
    jest problem, a nie jakiego narzędzia nie ma do rozwiazania problemu.
    czy to hejt? Absolutnie nie. to chęć pomocy... ale tak samo przymowana
    jak pomoc dzieciom w pracy domowej, na zasadzie nauczę cię, a nie
    odrobię za ciebie.

    nowy - nie rozumiem, ale szanuje. chęć posiadania stacji dokującej -
    rozumiem i sam bym chciał, nawet nie do laptopa - o czym tutaj kiedyś
    pisałem. Zachwalanie laptopowego ekranu 13 cali z wymogiem pracy na 2
    montorach - tego już wogóle nie ogarniam, ale nie muszę.
    natomiast kupie nowego laptopa za worek złota, żeby działał stacjonarnie
    z 2 monitorami i podczas transferu dysku obraz będzie się zatrzymywał -
    to uważam za głupotę. nie dla tego ze ja mam takie zdanie, tylko dla
    tego, że to oznacza rezygnacje z dość istotnego parametru jakim jest
    komfort, przy zachowaniu totalnie zbędnego założenia że musi być nowe,
    albo musi mieć 13 cali....
    Z mojej strony to nie jest chęć dowalenia komuś. to okrzyk: stary,
    robisz sobie krzywdę, patrz, to można zrobić o wiele prościej.....

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-08-16 14:50:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-15 o 19:29, heby pisze:

> [...]
    > związek z hardware konkretnego laptopa, ale jakoś nie potrafie zaufać
    > tym kilku parom drutów, że dobrze je zrobili dla równoległych tasków ;)

    Dlatego właśnie warto używać stację czy jakieś replikator portów.
    Oszczędzasz gniazdo w samym laptopie.

    > I to też problem - w dwóch tabletach znajomych wtyczka wyłamała gniazdo.
    > Jest *za* małe.
    >
    > Podstawka dokująca byłą racej pancerna.

    Czyli kup dowolnego huba lub replikator, wyjdzie taniej niż
    wymiana gniazda w lapku.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-08-20 00:41:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 16.08.2021 o 08:37, ToMasz pisze:

    /../
    > jak dotąd, piszemy tylko ja i Ty. ja staram się pomóc obchodząc problem
    > i zachowując pełną kulturę. Ciebie, próba obejścia denerwuje jak księdza
    > wspomnienie o pedofilii.

    Ale tak ogólnie to weź