    Date: Sun, 20 Nov 2022 16:41:12 +0100
    Subject: Re: Laser do znakowania obudów
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 20.11.2022 o 10:10, Andrzej W. pisze:

    > Ja bardziej o zabawkach mam wiedze niż o komercyjnych rozwiązaniach.
    > Czarny ABS tu chyba każdy badziewny laserek pokaleczy.

    Chyba każdy pokaleczy bo to przecież topi a nie zbiera materiał.
    Fabryczne napisy na ABS są przecież z odlewu z matrycy.
    Jak chce rzeźby w ABS, to frez raczej.

    > Trzeba pamiętać, że niekoniecznie to może ładnie wyglądać.

    I nie będzię

    > Smród z tego będzie niemiłosierny, laser powinien pracować w szczelnej
    > komorze z odciągiem oparów na zewnątrz.

    Smród będzie.

    > Chińskie tanie "lasery" mają bardzo krótki czas życia.
    > Nie przesadzaj z mocą lasera bo możesz nie do końca ją opanować i
    > zamiast ładnego wzorku dostaniesz krater.

    Testy trzeba najpierw.

    > Układy jezdne na profilach i kołeczkach omijaj szerokim łukiem jeśli
    > chcesz użyć i zapomnieć a nie bawić się cały czas.

    Czemu bawić się cały czas?
    Zaczynam właśnie na SCULPFUN S30pro. To znaczy kupiłem laminat grawerski
    i na nim wypalam tabliczki. Na ABS nie ma sensu.
    Trochę zabawy na początku z mocą i nawet to wychodzi. Mam od niedawna to
    więcej nie wypowiem się.

    --
    Irokez