    From: Marvin <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Laser do znakowania obudów
    Date: Tue, 22 Nov 2022 07:57:50 +0100

    W dniu 21.11.2022 o 19:21, Irek.N. pisze:

    > Zastanów się, czy pole 150x150, albo 200 x 200mm Ci wystarczy. Jeżeli
    > tak, to polecam laser fibrowy. Jeżeli chcesz palić w metalach,
    > niektórych Tworzywach, grawerować, a nawet wykonywać proste PCB bez
    > trawienia, to 1064um będzie cacy już przy mocach rzędu 20-30W. Bardzo
    > ciekawym rozwiązaniem jest też laser uV, który przy mocy 3W potrafi
    > zrobić znacznie ładniejszy wzorek niż fibrowy 1064uV, szczególnie w
    > tworzywach* i kwasówce. Jak budżet pozwoli, to można kupić laser tzw.
    > MOPA, pozwalający przy odrobinie samozaparcia/szcześcia/wytrwałości
> [...]

    Pole operacyjne jest niewielkie, max 50x90 mm, minimalnie 20x20mm
    Za to w tym kwadraciku 20x20 ma się zmieścić sporo informacji: numer
    seryjny, logo producenta, główne parametry, symbole. Więc raczej
    rozdzielczość powinna być duża, bo napisy muszą być czytelne.

    Inne zastosowania nie są potrzebne, tu chodzi o to, aby móc customizować
    produkt dla klienta, tj. wypalić mu logo i inne pierdoły gdy będzie chciał.
    Obudowa ustrojstwa jest z ABS (taki sam plastik jak w obudowie zasilacza
    do laptopa) i nawet wygląda podobne. Taki Maszczyk-Kradex :)

    M.