  • Data: 2020-06-17 11:44:01
    Temat: Re: Latarka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Kierunek jakby odwrotny. Pamięci i procesory to efekt miniaturyzacji
    >w technologii półprzewodników. Tu trzeba odwrotnie. Poza tym w
    >czasie,
    >trwania postępu w LED częstotliwości procesorów w zasadzie już nie
    >przyspieszały.

    Zakonczyli z krzemem, to sie wzieli za inne polprzewodniki :-)
    Ale to nie tylko kwestia wielkosci - efektywnosc swiecenia tez wzrosla
    wielokrotnie.

    >Pierwsze niebieskie diody świeciły bardzo słabo. Nawet mam gdzieś
    >taką
    >jedną.

    Dlatego nie pisze o pierwszych, chyba nawet jeszcze na SiC.
    Czasy w miare nowozytne, diody jeszcze 5 i 3 mm.

    W Lumileds jakos podobnie bylo - mieli diody biale, niebieskie, potem
    sie pojawily cyan, na zielone, zolte i czerwone przyszlo troche
    poczekac, jesli mnie skleroza nie myli.

    Troche to moze byc kwestia czulosci oka, ale akurat najbardziej czule
    jest na zielono-zolte, nie na niebieskie.

    J.