    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Latarka
    Date: Wed, 17 Jun 2020 14:17:15 +0000 (UTC)

    Jary <q...@r...pl> wrote:

    > No to dziecięce Ci się spełniło, to teraz na marzenie dorosłego czyli
    > akumulatory dla tej latarki ;)

    Tylko czy te lumeny są prawdziwe czy PMPO? ;)

    https://www.rapidtables.com/calc/light/how-lumen-to-
    watt.html

    Tu piszą, że LED Lamp ma 80-100 lumenów / wat, czyli przy 100k mamy
    minimum 1kW. Tam jest 18 diod, czyli 55W na diodę. Nie wydaje się
    niemożliwe, ale... osobny akumulator na diodę? Nie bardzo sobie
    wyobrażam, jak to inaczej zasilić.

    Ktoś wie, jaką sprawność ma LED? Ile z tej mocy idzie w światło a ile w
    grzanie? Tu piszą o 40-50%:

    https://www.archlighting.com/products/leds-and-drive
    rs/the-truth-about-how-efficient-a-white-led-can-be

    Czyli trzeba odprowadzić 500W ciepła. Też, w sumie, realne, ale to się
    mała farelka robi...

    > A prowadzący program to ucieleśniony Mario Bross :)

    Bardzo inteligentny facet (oglądam od dawna), ale z tym wąsem... :P

    --
    Jasiek przed ślubem bardzo prosił swoja Hanusię, żeby mu się oddała
    przed ślubem.