eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLeżakujące SSD gubią po roku daneRe: Leżakujące SSD gubią po roku dane
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.37.30.46.92!no
    t-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Date: Mon, 8 Dec 2025 10:15:38 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <8vf2o8p5ahsq$.sqrocw8uikvz$.dlg@40tude.net>
    References: <a...@n...chmurka.net>
    <10gcl34$eqv$1@news.chmurka.net> <10gcnk5$hs9$1@news.chmurka.net>
    <10gcoa9$jcb$1@news.chmurka.net> <10gcqdo$ltv$1@news.chmurka.net>
    <10geg09$6rt$1@news.chmurka.net>
    <5...@h...invalid>
    <10gjrcl$eaf$1@news.chmurka.net>
    <8...@h...invalid>
    <1a76174xcpf0n.1xcnmics0op4i$.dlg@40tude.net>
    <7...@h...invalid>
    <1u8j5nvqrnxsn.1p4pbqbcw1x5k$.dlg@40tude.net>
    <4...@h...invalid>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="37.30.46.92"; logging-data="19159";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:5hwaIeJreInS+vJcvj/eLzSOW8Q=
    sha256:KuJXV+2h8Hvtz4LOJSEIx4fudfof3WSrKl4LY1RKHaE=
    sha1:UFJJJ0VSRf5xBvwcLS0LlhN/zQ4=
    sha256:A+W4GjvAr/oNQ+5KLCTNQat+Az5hQlxqjcX0Ut9i8ds=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:800984
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 7 Dec 2025 04:48:51 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> Komputer już był, ale interfejsu ani programu nie miałem.
    >>>
    >>> I coś się finalnie okazało?
    >>
    >> O ile pamiętam, to moduł zapłonowy wymieniłem.
    >
    > Tzn. komputer?

    Nie, tam był jakis moduł zapłonowy, który zasilał cewkę.

    >> Być może i w drugą stronę - odepniesz czujnik wału, a komputer
    >> awaryjnie pojedzie na samym czujniku wałka.
    >
    > Nie odpali. Sprawdzałem.

    Auto, które staje na środku drogi, bo mu jeden czujnik padł ... nie
    jest fajne :-)

    Ale czy któres potrafi pojechać z taką usterką ... nie wiem.

    >> W samochodach kiedyś wpadli, że może być iskra co obrót - ta nadmiarowa
    >> nie przeszkadza, wtryskiwacze tez mogą pracować "nadmiarowo" - zresztą
    >> były i wtryski jednopunktowe dla R4, były i wytryskiwacze łączone parami
    >> - wiec czujnik wałka niepotrzebny.
    >
    > W niektórych motocyklach też tak jest. RoMan kiedyś tłumaczył, że
    > większość energii idzie na tę iskrę, na którą ma iść, bo gazy tam, gdzie
    > jest ta nadmiarowa, łatwiej jest zjonizować.

    Tak to jakoś tłumaczyli, czy to prawda ... nie wiem.
    Może po prostu obie dobre.

    >>> Przyjmuje jakieś wartości domyślne, dla czujnika ciśnienia powietrza w
    >>> kolektorze też. Hmm, teraz już nie jestem pewien, ale coś mi świta, że
    >>> on chyba jeszcze potrzebuje dodatkowo TPS-a (czujnika położenia
    >>> przepustnicy). W sensie że bez niego nie odpali. Ale chyba jednak nie.
    >>
    >> Bez TPS lub MAP lub MAF trudno dawkować paliwo - jakąś informację musisz
    >> miec.
    >
    > No to ma sens. Bo skąd miałby wiedzieć, ile ma wtrysnąć. Więc może jednak
    > musi być ten TPS.

    Tylko TPS daje bardzo zgrubne dane ... ale przydatne, jak kierowca
    nagle wcisnął pedał, albo przestał naciskać.

    >> W niektórych samochodach był chyba zawór, który utrzymywał stałą
    >> różnicę ciśnienia między listwą a kolektorem.
    >
    > Tutaj jest zawór, który utrzymuje stałe ciśnienie na listwie. W sensie
    > pompa sobie pompuje, a zawór oddaje nadmiar do baku. Choć dawno tego nie
    > rozbierałem, to może mi się pomieszało i faktycznie wyrównuje z dolotem...

    Musiałbyś zobaczyc, czy to tego zaworu nie dochodzi wężyk z kolektora,
    doprowadzający podcisnienie.
    Ale może stwierdzili, że to sobie w programie policzą.

    >> Ogólnie praca silnika w garażu to kiepski pomysł.
    > To był duży garaż, a silnik odpalony na chwilę :)
    > Była tam wentylacja, ale dostosowana do normalnych spalin a nie do czadu.

    No proszę, jaka to niebezpieczna praca.

    > BTW, czujnik czadu też był. Zaczął wyć jak wściekły (normalnie tylko
    > ostrzegawczo pikał, jak za długo stałem z odpalonym silnikiem).
    >
    >> Mi się jakaś kiedyś obiła o oczy.
    >> Empirycznie odszukać mapy może być trudno, zrozumiec znaczenie trudno,
    >> zapisać nowe - jeszcze trudniej, chyba, że to wyjmowana kośc (EP)ROM.
    >
    > Nie takie rzeczy ludzie dekodowali :)

    Nie mówie nie, sam conieco zdekodowałem.

    >>> Dokumentacja jest na pewno, a w tym konkretnym przypadku producentem ECU
    >>> było Denso. Czy ECU już było zaprogramowane, czy może Denso dało tylko
    >>> sprzęt, a soft napisało Suzuki, tego nie wiem.
    >>
    >> Denso może produkować ECU dla kilku róznych marek.
    >> I nawet jak to różne ECU, to koncepcja pewnie podobna.
    >
    > Na pewno, bo co tam więcej można wymyśleć... Tzn. pewnie można, ale to
    > byłaby jakaś niewielka rewolucja. A tak, to wszystkie silniki działają
    > podobnie.

    W miarę rosnących wymogów czystości spalin i komputery się kompliikują
    ... ale znów - dla wszystkich.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: