eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLeżakujące SSD gubią po roku dane
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 146

  • 111. Data: 2025-12-03 22:18:54
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >> Przykładowo, mi się ostatnio zaświeciła kontrolka "endżajn" ale zgasła.
    >> Zdążyłem na szczęście odczytać kod błędu bo mam "pokładowy czytnik".
    >
    > Te kody się przecież zapisują, i są dłużej dostępne.
    >
    > No chyba, że ten to faktycznie nie ... skoro lampka tak szybko zgasła

    Jest też kod (P0650) przy którym kontrolka endżajn się NIE zaświeca.
    Wiem, bo mię się trafił.

    --
    Jarek


  • 112. Data: 2025-12-03 22:24:35
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 3.12.2025 o 22:18, Jarosław Sokołowski pisze:

    >>> Przykładowo, mi się ostatnio zaświeciła kontrolka "endżajn" ale zgasła.
    >>> Zdążyłem na szczęście odczytać kod błędu bo mam "pokładowy czytnik".
    >>
    >> Te kody się przecież zapisują, i są dłużej dostępne.
    >>
    >> No chyba, że ten to faktycznie nie ... skoro lampka tak szybko zgasła
    >
    > Jest też kod (P0650) przy którym kontrolka endżajn się NIE zaświeca.
    > Wiem, bo mię się trafił.
    >
    W pamięci czasem można spotkać wiele błędów ale wiele się nie zapisuje
    na stałe. To też zależy od ECU/modelu. Wiem, bo sprawdzałem wcześniej,
    kiedy mrugało i zgasło, jakiś tydzień temu. Teraz stałem na parkingu i
    zdążyłem nim zgasło.

    P0304 :)
    https://forum-mechaniczne.pl/portal/kod-bledu-p0304/

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 113. Data: 2025-12-04 00:55:52
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie. W Renault jest to wyświetlacz, który pokazuje poziom oleju:
    > https://megane.com.pl/uploads/monthly_08_2014/post-5
    7338-0-58521300-1407996530_thumb.jpg

    O właśnie, i ja mam właśnie Renault. Tylko nie pokazuje oleju, a jedynie
    ostrzeżenie (przy odpalaniu samochodu), jak poziom jest niski.

    --
    Leci gołąbek i śpiewa:
    - It's my life...
    Za nim leci jastrząb:
    - No no, no no no no...


  • 114. Data: 2025-12-04 00:58:08
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ano, rozmawiamy o Renault akurat i tam dostęp do sprawdzania stanu
    > poziomu oleju, jest zaraz po uruchomieniu a później już dostępu do
    > wskazań nie ma. Sądzę ze jednak nie wiesz :)

    Dokładnie tak jest. To się pojawia po przekręceniu kluczyka, ale przed
    odpleniem silnika, stąd wniosek, że to czujnik poziomu, a nie ciśnienia.
    Dodatkowo jak mam już mało oleju, a stoję na nierównym (samochód jest
    pochylony), to potrafi się zapalić, a jak potem odpalam jeszcze raz stojąc
    już na równym, to jeszcze nie (ale to oznacza, że niedługo i tak się
    zapali nawet na równym).

    --
    Rakietą lecą dwaj kosmonauci. W pewnej chwili jeden z nich mówi:
    -Dzwoni z Ziemi twoja żona. Jest zdenerwowana.
    -Spytaj ją, co chce.
    -Mówi, że przed wylotem w kosmos nie umyłeś naczyń, nie zrobileś zakupów i
    nie odprowadziłeś dzieci do szkoły.


  • 115. Data: 2025-12-04 01:16:39
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Orlen skupuje przepracowane oleje, widać cenny surowiec.

    Daje jakąś sensowną cenę? Czy 2 gr / litr?

    --
    Dwie panienki lekkich obyczajow staraja się o prace w domu
    publicznym. Wlascicielka urzadzila egzamin wstepny. Po chwili jedna z
    wychodzi z sali egzaminacyjnej.
    - No i jak ci poszlo ?
    - Oblalam z ustnego.


  • 116. Data: 2025-12-04 01:32:44
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    >> Kiedyś to i kierowca dolewał wody do akumulatora.
    >
    > Nadal dolewa, płyn do chłodnicy czy do spryskiwaczy.

    Do chłodnicy to raczej nie. Ile razy dolewałeś płyn do chłodnicy? Jak
    układ chłodzenia jest sprawny, to nic nie trzeba dolewać.

    A płyn do spryskiwaczy to element eksploatacyjny, zużywa się z definicji.
    Jak paliwo czy klocki hamulcowe.

    > Nawet wyszło nowe prawo co do spryskiwaczy:
    > https://konkret24.tvn24.pl/polska/prawo-drogowe-mand
    at-za-brak-plynu-do-spryskiwaczy-wyjasniamy-st824468
    6

    Przecież w tym artykule jest napisane, że jednak nie wyszło.

    >> Czy ja wiem... W większości sytuacji wystarczy mu kod błędu i lokalizacja
    >> (i wymiana) uszkodzonego elementu. A w mniejszości sytuacji pojawia się
    >> oczywiście problem.
    >
    > No nie, bo to może być również problem z ECU.

    Ja podejrzewam, że u mnie tak jest. Błąd P0403. Zawór EGR jest sprawny
    (silniczek pracuje, gdy się go wysteruje, potencjometr daje odpowiedni
    feedback), zresztą był wymieniony w ciemno (nie pomogło). Podejrzewałem,
    że wiązka jest przerwana, ale raczej nie -- są na konektorze napięcia,
    które powinny być.

    Konkluzja póki co jest taka, że poprzedni (lub jeszcze poprzedniejszy)
    właściciel próbował usunąć EGR w sofcie ECU, ale coś nie wyszło. Nie mam
    innych pomysłów, a jeździć teraz po warsztatach, zostawiać samochód, żeby
    usunęli błąd, który w zasadzie w niczym nie przeszkadza... No nie chce mi
    się. No i tak jeżdżę z tym błędem, poprzedni właściciel też jeździł, mogę
    go sobie usunąć przez OBD ale i tak zaraz wraca... więc pewnie kolejny
    właściciel też będzie tak jeździł.

    >> Zresztą sam miałem sytuację, że mi komputer wywalał błąd cewek
    >> zapłonowych, a okazało się, że czujnik położenia wału był założony
    >> odwrotnie (zła polaryzacja) i się zapłon przez to przesuwał. Nie wiem co
    >> sprawiło, że komputer stwierdził, że cewki są uszkodzone. Może mierzył
    >> jonizację gazów w komorze i mu się nie zgadzała, ale tylko gdybam.
    >
    > Nie, kod błędu P0300 definiuje również czujnik położenia wału :)

    Zakładasz, że mówię o samochodzie :) To był motocykl, bez OBD, konkretne
    dwucyfrowe kody błędów. Tu jest tabelka:

    https://www.hayabusa.org/forum/attachments/f1codes_j
    pg-jpg.1559115/

    Miałem C24...C27 (czasem jeden, czasem dwa, czasem trzy na raz, różnie).

    > Ciekawe kto ten czujnik zakładał :)

    To lepiej przemilczmy :)

    Faktycznie go wyciągałem i zakładałem, jak wiele innych rzeczy które
    sprawdzałem, jak motocykl nie miał mocy i gasł na wolnych obrotach (bez
    kodu błędu). Co się okazało, oring w pompie paliwa strzelił i nie było
    ciśnienia na listwie wtryskowej (normalnie dobija do 3 barów, tutaj ledwo
    dawała radę utrzymać 1 bar). A oring strzelił, bo pompa była rozbierana
    przez poprzedniego właściciela (lub jeszcze poprzedniejszego) i tak ją
    dobrze poskładał, że ten oring przytrzasnął.

    > Ano tu jest problem. W ASO maja tą wiedzę, bo są szkolenia. Pan Zenek
    > raczej na szkolenia nie jeździ...ale ma sprytny komputer z kradzionym
    > oprogramowaniem i sobie podłącza. Co prawda tyczy się to starszych
    > modeli aut, bo nowsze wymagają już innych kompów o co zadbał producent i
    > stosuje zabezpieczenia, które uniemożliwiają zwykłemu "Zenkowi" dostęp i
    > diagnozę :)

    Ja się z tego doktoryzowałem przy okazji motocykla. W poprzednim
    samochodzie też mniej więcej wiedziałem, co i jak. W obecnym wiele rzeczy
    nadal jest dla mnie czarną magią.

    Ale poprzedni to była wolnossąca benzyna a obecny to turbo diesel, więc
    wiele rzeczy faktycznie jest inaczej. Jak mi nagle zaczął tracić moc, to
    się zdziwiłem, że przepustnica (odczyt przez OBD) nie otwiera się, jak
    dodaję gazu. No a potem się dowiedziałem, jak to działa w Dieslu, na
    szczęście zanim wymieniłem przepustnicę :)

    A czemu tracił moc? Bo czujnik położenia pedału hamulca szwankował. Jest
    dwuobwodowy, jak mu się obwody nie zgadzają to komputer wchodzi w taki
    tryb awaryjny i ogranicza moc, żeby skłonić kierowcę do wizyty w serwisie.
    Oczywiście żadna kontrolka się wtedy nie zapala, bo po co.

    W innym przypadku zapaliła mi się kontrolka świec żarowych (zapalała się
    podczas jazdy), też minęło po wymianie czujnika pedału hamulca (i podobno
    ta kontrolka może oznaczać m.in. problem z czujnikiem pedału hamulca).
    Drugi raz, bo chyba wcześniej zbyt gówniany zamiennik kupiłem, rok
    wytrzymał. Ale mocy wtedy nie tracił, a sama kontrolka zapalała się wtedy,
    kiedy świece żarowe na pewno nie były używane (środek lata, samochód dawno
    już rozgrzany, podczas jazdy).

    --
    Jego zona zajmowala się zmienianiem poscieli:
    - Moja zona Eulalia (autentyk!), niejednokrotnie dziewica, nie bedzie
    zmieniac poscieli, bo się studenci analizuja i ona się wstydzi.


  • 117. Data: 2025-12-04 01:44:24
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taa, własnie mam taki przypadek - komputer raportuje nadmierne
    > cisnienie powietrza (TD).
    > A doświadczony mechanik mówi - są dwie możliwości:
    > -uszkodzony czujnik cisnienia,
    > -uszkodozne sterowanie turbiną. i tu dalsze możliwości:
    > -uszkodzone/zasyfione kierownice na turbosprężarce,
    > -uszkodzone sterowanie kierownicami
    >
    > I radzi, żeby najpierw wymienić czujnik :-)

    No bo czujnik jest jednak tańszy od rozbierania turbiny :)

    Też miałem raz ten błąd, nie wiem czemu się pojawił, ale zniknął i nie
    wrócił (a to już było ze dwa lata temu).

    > Jak kiedys miałem tak, że samochód kilka minut jechal, potem gasł, nie
    > chciał wystartować, a po minucie zapalał i już dobrze jechał.
    > Komputer już był, ale interfejsu ani programu nie miałem.

    I coś się finalnie okazało?

    > Patrzył on, patrzyłem ja, patrzyli znajomi ... no zagadka.
    > W końcu w rozpaczy wymienił kopułkę rozdzielacza - i silnik ruszył.
    > Ale przecież sam widziałem - iskra na swiecach była.
    > Za słaba widać.

    "Bo to zła iskra była".

    > A w benzynowym silniku ... podstawą jest chyba czujnik cisnienia
    > powietrza w kolektorze. Benzyny trzeba dawkować proporcjonalnie do
    > ilości zassanego powietrza. Sonda lambda daje informacje do korekt.
    > Ale są też inne tryby.

    W Hayabusie (motocykl, benzyna) musi być jedynie czujnik położenia wału,
    i do odpalenia dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu (bo czujnik
    położenia wału daje ileśtam impulsów na obrót, gdzie "ileśtam" zależy od
    rocznika motocykla, a czujnik położenia wałka rozrządu daje impuls, gdy
    zaczyna się pełen cykl, więc komputer już potem na podstawie impulsów z
    czujnika położenia wału wie, kiedy który cylinder jest w jakim położeniu).
    Można odpalić, odpiąć czujnik położenia wałka rozrządu, i do zgaszenia
    będzie dalej chodził. Oczywiście wywali całą masę błędów z czujników,
    które są niepodłączone, ale da się jechać. Przyjmuje jakieś wartości
    domyślne, dla czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze też.

    Hmm, teraz już nie jestem pewien, ale coś mi świta, że on chyba jeszcze
    potrzebuje dodatkowo TPS-a (czujnika położenia przepustnicy). W sensie że
    bez niego nie odpali. Ale chyba jednak nie.

    Co do czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze jeszcze. Raz mi się wężyk
    od niego odpiął. Czujnik był podpięty do ECU, ale dawał odczyty ciśnienia
    powietrza atmosferycznego. I prawie mnie to zabiło.

    ECU myśląc, że ciśnienie w dolocie jest większe, niż faktycznie było,
    dawkował więcej paliwa, niż powinien (bo on może tylko otworzyć
    wtryskiwacz na określony czas, a ile paliwa przepłynie to już zależy od
    różnicy stałego ciśnienia na listwie wtryskowej i zmiennego podciśnienia w
    kolektorze dolotowym). A co się dzieje, gdy mamy za dużo paliwa względem
    powietrza -- mieszanka za bogata, spalanie niezupełne, produkcja tlenku
    węgla. Dodajmy do tego robienie tego w słabo wentylowanym garażu.

    Ledwo uciekłem, już mi się mroczki przed oczami pojawiały. Łeb mnie potem
    bolał i rzygać mi się chciało całą noc. A kto wie, czy gdybym wziął
    jeszcze ze dwa oddechy, to czy byśmy teraz pisali...

    > Tunerzy wiedzą ... ale ciekaw jestem skąd wiedzą.
    > Producent samochodu udostępnia takie dane? Sprzedaje?

    Ja wiem, bo się kiedyś tym mocno zainteresowałem. Ale to mimo wszystko
    mocno fragmentaryczna i empiryczna wiedza. Nie znalazłem żadnej poufnej
    dokumentacji.

    > Gdzieś tam może jeszcze być, że producent ECU sprzedaje je różnym
    > producentom samochodów ... i pewnie z dokumentacją, ale raczej poufną.

    Dokumentacja jest na pewno, a w tym konkretnym przypadku producentem ECU
    było Denso. Czy ECU już było zaprogramowane, czy może Denso dało tylko
    sprzęt, a soft napisało Suzuki, tego nie wiem.

    --
    Wchodzi zajączek do baru, podciąga rękawy i krzyczy:
    - Kto zbił mojego brata?
    - Ja! - wstaje zza stołu niedźwiedź. -A o co chodzi?
    - A o nic, dobrze zrobiłeś.


  • 118. Data: 2025-12-04 01:45:35
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Osioł w karetce...bes sensu :]

    Tam są inne zwierzęta.

    https://www.trojmiasto.pl/moto/Le-on-pies-i-wilk-tak
    -brzmia-syreny-pojazdow-uprzywilejowanych-n123284.ht
    ml

    --
    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?
    - Hmm... widzisz... to jest tak, jakbyś chciała grać ugotowanym makaronem
    w bierki.


  • 119. Data: 2025-12-04 01:46:08
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie mam zdjęć tego typu :) Jeśli mi się nawet zdarzą, to od tego jest
    > "sejf". Zdarzyło mi się nie raz, zrobienie zdjęcia czyjegoś
    > dokumentu...ale poszło to do "sejfu" a w domu do "backupu"...oczywiście
    > nieszyfrowanego ale strzeżonego.

    Ja mam. Zwykle zgrywam, ale czasem mi się nie chce albo zapomnę.

    --
    Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    - Gdzie następnym razem się zobaczymy?
    - Pod zegarem, rano.
    - Pod jakim zegarem?
    - U Ciebie nad łóżkiem.


  • 120. Data: 2025-12-04 01:46:34
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >> Chyba że kolega będzie chętny zapłacić za to, żeby zdjęcie jego fajfusa
    >> użytkowanego przez koleżankę z pracy nie trafiło na biurko jego żony. I
    >> cyk, możesz szantażować.
    >
    > No ale skoro nie chciał, to po co fotografował?

    Na użytek własny (i koleżanki z pracy) :)

    --
    Studentom warszawskich uczelni polecono nauczyc się na pamiec ksiazki
    telefonicznej, a potem zbano ich reakcje na to polecenie, i tak:
    Studenci uniwerku zapytali: "Po jaka cholere?"
    Studenci politechniki zaczeli robi sciagi, a studenci Akademii Medycznej
    zapytali tylko, na kiedy.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: