    Subject: Re: Linux + Xilinx WebPack ISE + klon Platform Cable USB
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Wed, 11 Nov 2020 22:36:32 +0100

    On 11.11.2020 22:17, Marek wrote:

    > Jesteś pewien, że aplikacja ISE  uruchomiona na prawach zwykłego usera
    > ma prawa gadać z tym urządzeniem USB? (odpowiednia konfiguracja
    > udev/hotplug). Podejrzewam że nie ma  praw to "nie wykrywa".

    Ok, już doszukałem się rozwiązania. Okazuje się, że domyślne sterowniki
    od Xilinxa nie są kompatybilne ze współczesnymi wersjami jądra Linuksa.
    Działało to jakoś w czasach kernela 2.6. Podczas instalacji kompilowany
    był moduł jądra, który manifestował się w systemie jako /dev/windrvr czy
    coś takiego. Dzisiaj ta operacja już nie przechodzi.

    Jakiś czas temu ktoś jednak napisał alternatywny driver:
    https://askubuntu.com/a/1128841

    Po skompilowaniu i odpowiedniej konfiguracji program iMPACT zaczął
    widzieć programator oraz meldować brak napięcia na pinie VREF.
    Czy działa w 100% będę mógł powiedzieć dopiero po złożeniu płytki z CPLD.