  • 1. Data: 2020-11-11 15:19:30
    Temat: Linux + Xilinx WebPack ISE + klon Platform Cable USB
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Powoli zabieram się za eksperymenty z CPLD. Zaprojektowałem hardware'owy
    projekt, na którym zamierzam eksprymentować, jednocześnie próbuję
    skonfigurować środowisko i narzędzia.

    System to Debian 9. Na chwilę obecną udało mi się zainstalować i
    uruchomić najnowszą dostępną wersję Xilinx WebPack ISE dla Linuksa
    (14.7). Okazało się, że w przeciwieństwie do wersji windowsowej
    instalator nie tworzy żadnego skrótu w systemie i uruchomienie
    środowiska każdorazowo wymaga wydania paru poleceń w konsoli (najpierw
    wywołanie skryptu ustawiającego zmienne środowiskowe, potem wywołanie
    samego ISE).

    Teraz próbuję podłączyć do tego programator Platform Cable USB, a
    właściwie jednego klona, identycznego z tym tutaj:

    https://allegro.pl/oferta/7694149824

    System widzi programator poprzez lsusb:

    Bus 001 Device 006: ID 03fd:0013 Xilinx, Inc.

    Jednak w samym ISE nigdzie nie mogę doszukać się opcji związanych z
    programatorem. Czy muszę instalować jakieś dodatkowe sterowniki?
    Komukolwiek udało się uruchomić to narzędzie pod Linuksem?

  • 2. Data: 2020-11-11 22:17:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Nov 2020 15:19:30 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > programatorem. Czy muszę instalować jakieś dodatkowe sterowniki?
    > Komukolwiek udało się uruchomić to narzędzie pod Linuksem?

    To, że kernel (driver) urządzenie wykrywa nie oznacza, że aplikacja w
    userspace ma prawa do komunikacji z nim.
    Jesteś pewien, że aplikacja ISE uruchomiona na prawach zwykłego
    usera ma prawa gadać z tym urządzeniem USB? (odpowiednia
    konfiguracja udev/hotplug). Podejrzewam że nie ma praw to "nie
    wykrywa".

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-11-11 22:36:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 11.11.2020 22:17, Marek wrote:

    > Jesteś pewien, że aplikacja ISE  uruchomiona na prawach zwykłego usera
    > ma prawa gadać z tym urządzeniem USB? (odpowiednia konfiguracja
    > udev/hotplug). Podejrzewam że nie ma  praw to "nie wykrywa".

    Ok, już doszukałem się rozwiązania. Okazuje się, że domyślne sterowniki
    od Xilinxa nie są kompatybilne ze współczesnymi wersjami jądra Linuksa.
    Działało to jakoś w czasach kernela 2.6. Podczas instalacji kompilowany
    był moduł jądra, który manifestował się w systemie jako /dev/windrvr czy
    coś takiego. Dzisiaj ta operacja już nie przechodzi.

    Jakiś czas temu ktoś jednak napisał alternatywny driver:
    https://askubuntu.com/a/1128841

    Po skompilowaniu i odpowiedniej konfiguracji program iMPACT zaczął
    widzieć programator oraz meldować brak napięcia na pinie VREF.
    Czy działa w 100% będę mógł powiedzieć dopiero po złożeniu płytki z CPLD.

  • 4. Data: 2020-11-11 23:46:09
    Od: M M <m...@g...com>

    Jako alternatywę proponuję obadać też http://xc3sprog.sourceforge.net

  • 5. Data: 2020-11-14 19:06:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Gdyby ktoś potrzebował tej informacji to melduję, że sterownik o którym
    pisałem powyżej faktycznie zadziałał. Programator wykrył XC2C128
    podłączony przez JTAG i pozwala na wykonywanie operacji na układzie.