    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lutownica transformatorowa a "sinus modyfikowany"
    Date: Tue, 18 May 2021 21:07:33 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Niby czemu ma się spalić? Lutownica to zwykłe trafo przecież.
    bo prostokąt
    ten sinus modyfikowany w opisach przetwornic i upsów to zwykły kanciak.
    Czasami trapez.

    Puściłem z dymem kilka transformatorków na takich przetwornicach (ale
    malutkich). Te duże będą się bardziej grzać, ale nie sądzę by coś im się
    stało. Lutownica transformatorowa na takim prostokącie grzała mi się
    zauważalnie bardziej.