  • 1. Data: 2021-05-18 18:37:32
    Temat: Lutownica transformatorowa a "sinus modyfikowany"
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mam przetwornicę 12V / 230V, która daje na wyjściu tzw. sinus
    modyfikowany, czyli tak naprawdę prostokąt z martwymi okresami (jest na
    wyjściu pełny mostek na tranzystorach). Czy bezpiecznie mogę podłączyć do
    niej lutownicę transformatorową?

    Że zadziała to wiem, bo sprawdzałem, ale czy nic się nie spali (ani w
    przetwornicy ani w lutownicy), jak będę używał tego dłużej?

    --
    Leci gołąbek i śpiewa:
    - It's my life...

  • 2. Data: 2021-05-18 19:21:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Że zadziała to wiem, bo sprawdzałem, ale czy nic się nie spali (ani w
    > przetwornicy ani w lutownicy), jak będę używał tego dłużej?

    Niby czemu ma się spalić? Lutownica to zwykłe trafo przecież.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-05-18 21:07:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Niby czemu ma się spalić? Lutownica to zwykłe trafo przecież.
    bo prostokąt
    ten sinus modyfikowany w opisach przetwornic i upsów to zwykły kanciak.
    Czasami trapez.

    Puściłem z dymem kilka transformatorków na takich przetwornicach (ale
    malutkich). Te duże będą się bardziej grzać, ale nie sądzę by coś im się
    stało. Lutownica transformatorowa na takim prostokącie grzała mi się
    zauważalnie bardziej.

  • 4. Data: 2021-05-18 22:20:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2021 o 21:07, sirapacz pisze:

> [...]
    > malutkich). Te duże będą się bardziej grzać, ale nie sądzę by coś im się
    > stało. Lutownica transformatorowa na takim prostokącie grzała mi się

    To może jakiegoś kondzia podstawić w szeregu? No wiem, mniej mocy ale
    bezpieczniej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-05-18 22:29:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To może jakiegoś kondzia podstawić w szeregu? No wiem, mniej mocy ale
    > bezpieczniej.

    Biorąc pod uwagę kształt przebiegu to raczej słaby pomysł.
    Prędzej bym użył starego upsa z sinusem.

    nie wiem do czego autorowi wątku to ale strelam, że lutowanie w
    samochodzie. Do tego celu:
    -litownica z lidla na akumulatorze li-ion
    -lutownica kolbowa na 12v

  • 6. Data: 2021-05-18 22:33:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2021 o 22:29, sirapacz pisze:

    > Biorąc pod uwagę kształt przebiegu to raczej słaby pomysł.
    > Prędzej bym użył starego upsa z sinusem.

    Mam tak na swojej działce, podpięty do aku 200Ah :D

    > nie wiem do czego autorowi wątku to ale strelam, że lutowanie w
    > samochodzie. Do tego celu:
    > -litownica z lidla na akumulatorze li-ion
    > -lutownica kolbowa na 12v

    Gazowa lepsza :) Właśnie obczajam na Alledrogo.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-05-19 08:30:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam tak na swojej działce, podpięty do aku 200Ah :D

    właśnie tak kombinuję u siebie ale na 100Ah z jakimś jenoxem hobby
    (ponoć do głębokiego rozładowania).
    Jakiej mocy ups i na ile przeciętnego używania działkowego ci wystarcza
    prądu?
    Zakładam, że ładujesz panelem.

    > Gazowa lepsza :) Właśnie obczajam na Alledrogo.

    lidlową polecam - ostatnio dokupiłem jeszcze 2 na zapas. bardzo poręczna
    a często trzeba przylutować dosłownie jeden punkt. Gazowa ma za szerokie
    pole rażenia(przynajmniej z tych małych palniczków). Do kabli się nadaje
    świetnie i tylko do tego.

  • 8. Data: 2021-05-19 10:16:55
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.05.2021 o 08:30, sirapacz pisze:

    > właśnie tak kombinuję u siebie ale na 100Ah z jakimś jenoxem hobby
    > (ponoć do głębokiego rozładowania).

    Ja mam kwasowe 2x 100 Ah, samochodówki. Najlepsze na takie
    rozładowanie/ładowanie.

    > Jakiej mocy ups i na ile przeciętnego używania działkowego ci wystarcza
    > prądu?

    UPS 300W. Głównie do ładowania 3 różnych elektronarzędzi (wkrętarka,
    wyrzynarka, kątówka).

    > Zakładam, że ładujesz panelem.

    Panelem i wiatrakiem :]

> [...]
    > a często trzeba przylutować dosłownie jeden punkt. Gazowa ma za szerokie
    > pole rażenia(przynajmniej z tych małych palniczków). Do kabli się nadaje

    Nie o takiej gazowej piszę. Coś takiego myślę:
    https://allegro.pl/oferta/mini-palnik-gazowy-mikro-l
    utownica-gazowa-1300st-9738189232

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-05-19 10:28:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > bo prostokąt
    > ten sinus modyfikowany w opisach przetwornic i upsów to zwykły kanciak.
    > Czasami trapez.

    Dokładnie, tutaj jest to prostokąt. Mierzone :)

    --
    Pewna anorektyczka załamała się nerwowo po tym, kiedy dowiedziała się,
    że MA JELITO GRUBE!!!

  • 10. Data: 2021-05-19 10:31:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > nie wiem do czego autorowi wątku to ale strelam, że lutowanie w
    > samochodzie.

    Dokładnie.

    > -litownica z lidla na akumulatorze li-ion
    > -lutownica kolbowa na 12v

    Mam kolbową na 12 V, ale to zupełnie zmienia sposób pracy (najpierw muszę
    przygotować wszystkie połączenia a potem je zalutować, bo nie chcę
    przygotowywać połączeń w momencie, w którym lutownica rozładowuje
    akumulator). Łatwiej byłoby mi używać transformatorówki -- przygotowuję
    połączenie, lutuję, zabezpieczam... przygotowuję kolejne, lutuję... a
    przez ten czas lutownica się nie grzeje i nie ciągnie prądu.

    Ta lidlowa zdaje się też jest oporowa, no i nie widzę, jaką moc ma. Do
    kabli potrzebuję przynajmniej 50 W :)

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.