    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Luzy na łożysku
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 16 Aug 2022 15:45:53 +0200

    On Tue, 16 Aug 2022 15:36:14 +0200, Marek wrote:
    > Czy to normalne, że nowe łożysko ma taki luz na wewnętrznej toczni?:
    >
    > https://youtu.be/afeQOQPGb18
    >
    > Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    > były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno
    > lata... Tak ma być?

    IMHO nie.

    Ale ... na moj gust, to wałek ci sie przekrzywia.
    Co jest z drugiej strony?

    Bo wałek na jednym łozysku, obciążony momentem gnącym, to nie jest
    dobry pomysl.

    Jeszcze jedna kwestia - czy łozysko i wałek spasowane na wcisk?
    Bo dopiero wtedy łożysko prawidlowo pracuje, ale na mój gust luz juz
    teraz za duzy.

    J.