  • 1. Data: 2022-08-16 15:36:14
    Temat: Luzy na łożysku
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy to normalne, że nowe łożysko ma taki luz na wewnętrznej toczni?:

    https://youtu.be/afeQOQPGb18

    Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno
    lata... Tak ma być?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-08-16 15:45:53
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 15:36:14 +0200, Marek wrote:
> [...]
    >
    > Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    > były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno

    IMHO nie.

    Ale ... na moj gust, to wałek ci sie przekrzywia.
    Co jest z drugiej strony?

    Bo wałek na jednym łozysku, obciążony momentem gnącym, to nie jest
    dobry pomysl.

    Jeszcze jedna kwestia - czy łozysko i wałek spasowane na wcisk?
    Bo dopiero wtedy łożysko prawidlowo pracuje, ale na mój gust luz juz
    teraz za duzy.

    J.

  • 3. Data: 2022-08-16 16:05:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 15:36, Marek pisze:
> [...]
    >

    > Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    > były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno lata...

    Tam nie za bardzo widać luz na bieżni, tylko
    wałek lata w otworze.

  • 4. Data: 2022-08-16 16:38:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 16 August 2022 at 16:05:03 UTC+2, cef wrote:

    > Tam nie za bardzo widać luz na bieżni, tylko
    > wałek lata w otworze.
    to czemu nie pyta producenta i dystrybutora

  • 5. Data: 2022-08-16 16:48:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 16:38, a a pisze:

    > to czemu nie pyta producenta i dystrybutora

    Bo tutaj szybciej przeczyta coś głupiego.

  • 6. Data: 2022-08-16 17:15:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    > były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno lata...

    Luzów promieniowych łożyska tak się nie bada.
    Weź łożysko wahliwe i zmierz tak jego luzy promieniowe :)

    WM

  • 7. Data: 2022-08-16 17:17:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 15:36, Marek pisze:
    > Czy to normalne, że nowe łożysko ma taki luz na wewnętrznej toczni?:

    Normalne w tej płaszczyźnie.
    Masz problem na drugim końcu wałka.

    Robert

  • 8. Data: 2022-08-16 18:11:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 15:36:17 UTC+2 Marek napisał(a):
> [...]
    >

    > Wymieniam łożyska w małej przekładni. Kupiłem wcześniej marki FŁT też
    > były takie luźne, no to kupiłem highendowe japońskie - też luźno

    Wymień ośkę luz zniknie. Jak pierdole, ręce opadają. Jeszcze nigdy nie był tak blisko
    do pytania czy papier toaletowy można prać.

  • 9. Data: 2022-08-16 18:13:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2022 16:05:01 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Tam nie za bardzo widać luz na bieżni, tylko
    > wałek lata w otworze.

    Pytam o luz na bieżni a nie na wałku.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2022-08-16 18:15:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2022 17:15:51 +0200, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Luzów promieniowych łożyska tak się nie bada.
    > Weź łożysko wahliwe i zmierz tak jego luzy promieniowe :)

    Ale tego typu łożysko powinno mieć taki luz?
    I powtarzam: nie chodzi mi o luz na walku bo jest, natomiast wyraźnie
    widać że chybocze się bieżnia. Chybotała się już w palcach przed
    założeniem wałka.

    --
    Marek