  • Data: 2022-08-18 11:22:32
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Aug 2022 21:07:47 +0200, Marek wrote:

    > Ogólnie przy tej wymianie to wymieniałem 4 łożyska,.jedno nowe chyba
    > bylo SKF i też się gibało. Wymiana była zainicjowana zatarciem
    > jednego na osi silnika (kosa elektryczna) po 5 latach użytkowania

    Żyłkowa czy z metalowym nożem ?

    > pewnej marki czeskochińskiej. łożysko zatarte obróciło się w
    > (oczywiście) plastikowym łożu, więc łoże też do wymiany (plusem tej
    > marki jest u nich dostępność schematów i wszystkich części bez jakiś
    > ceregieli).

    Pochwalic. Normalnie bym sie spodziewał, ze łozysko w obudowie bez
    łoża.

    > Cena łożysk jest śmieszna więc z rozpędu wymieniłem te w
    > silniku i w przekładni. Te stare (oprócz tego zatartego) się gibały
    > więc myślałem, że już są na wykończeniu. ale jak się okazało, że nowe
    > też się gibają to w końcu nie wiem czy było to koniecznie.

    Cena łożysk jest smieszna, nie warto rozpaczac :-)

    ale ... w kosiarce moze istotne, ze sie gibaja, moze to byc konieczne
    do automatycznego wyważenia noża.

    Ale do kompletu powinien byc jakis giętki wał ....

    łożyska kupiłes u nich, gdzie indziej ale dokładny typ (jaki?),
    czy jakos dopasowałes na wymiar ?

    To kosa z silnikiem na dole, czy na górze?
    Bo 4 łożyska przy silniku na dole ... za duzo ?

    J.