  • Data: 2020-10-05 13:41:44
    Temat: Re: MPPT a generator wiatrowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello M,

    > Jeszcze nie mam wiatraka, na razie rozpoznaję temat celując w moce
    > rzędu 1-2 kW jak się uda w rozsądnych kosztach (więc raczej
    > klasyczny poziomy, pionowe z tego co widzę są znacznie droższe),
    > 3-fazowe 48V by po mostku prostowniczym wpuścić w istniejący system
    > gdzie jest 54V DC (przy 57V włączać dodatkowe obciążenie by nie
    > przeładować). Przy silnym wietrze i nadmiarze mocy sprawność jest
    > mniej istotna (najważniejsze jest zabezpieczenie przed zbyt szybkim
    > kręceniem się), ale często wiatr jest średni i wtedy myślę że warto
> [...]

    Upierając się na napięcie w okolicach napięcia znamionowego swojej
    instalacji utrudniasz sobie regulację. Napięcie źródła powinno być
    albo wyższe albo niższe od napięcia odbioru. Wtedy przetwarzanie jest
    proste i bezproblemowe.

    Co do MPPT - nie ma większego znaczenia dla metody ,,zaburz i sprawdź",
    co jest źródłem - może to być PV, może być wiatrak. Regulator reguluje
    moc przetwornicy i obserwuje efekt, podążając za zmianami wydolności
    źródła.

    Zabezpieczenie przed nadmiernym wiatrem są zazwyczaj czysto
    mechaniczne - zazwyczaj poprzez obrócenie wiatraka pod kątem 90° od
    wiatru.

    --
    Best regards,
    RoMan