  • Data: 2023-01-26 18:09:19
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.01.2023 o 17:30, J.F pisze:

    > Bo trzeba akumulator i palacza.

    Niekoniecznie, co było widać na filmach. Wystarczy podłączać/odłączać
    akumulator.

    "Policjanci wyjaśniają okoliczności pożaru do jakiego doszło w piątek
    przed godz. 15 w Przychodach (gmina Międzyrzec). W wyniku wybuchu i
    pożaru ciągnika siodłowego poważnych obrażeń ciała doznał 58-letni
    mężczyzna.
    Z wstępnych ustaleń mundurowych wynika, że 58-letni mieszkaniec gminy
    Międzyrzec Podlaski na terenie posesji wykonywał prace przy ciągniku
    siodłowym. W chwili gdy podłączał akumulatory doszło do ich wybuchu i
    pożaru. Prawdopodobną przyczyną zdarzenia był wybuch gazów sprężonych w
    akumulatorach. Mężczyzna doznał rozległych poparzeń. Całkowicie spłonął
    samochód ciężarowy."

    https://miedzyrzec.info/artykuly/wybuch-akumulatora-
    powaznie-ranil-58-latka/

    > I o ile jest to niebezpieczne dla ludzi, to dla garazu raczej nie.

    I dla garażu, samochodu itd nadal jest to niebezpieczne.

    > Chyba ze faktycznie w jakis sposob ogien zapali ..

    Jak widać w linku, da się. Pominę z litości setkę czy nawet więcej,
    gdzie do pożaru nie doszło, bo został zduszony w zarodku.

    Oczywiście "heby" jako pierwsza ręka do manipulacji, wyciął mój tekst o
    tym, że przepis jest stary i dotyczy głównie starych konstrukcji
    akumulatorów. Nowsze są bezpieczniejsze i mniej podatne na takie zabiegi
    ale zdarzało się, że oberwały się płyty w akumulatorze i też wyjebał bo
    zaiskrzyło. Ponieważ zakończyłem z nim dyskusję, to z litości odpiszę,
    że odkręcanie korków podczas ładowania jest w zasadzie obowiązkowe i
    jest to podstawą przepisów BHP czy zaleceń producenta, oczywiście przy
    akumulatorach o takiej konstrukcji:

    https://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/dlaczego-trz
    eba-odkrecic-zakretki-akumulatora-podczas-ladowania/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>