  • Data: 2023-01-30 17:20:48
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Jan 2023 18:55:13 +0100, PlaMa wrote:

    > Syneczku... Praktycznie na każdej wlotówce do Warszawy są P+R, gdzie za
    > darmo zaparkujesz samochód, wsiądziesz do tramwaju/autobusu/metra i
    > dojedziesz gdzie chcesz.

    We wroclawiu tez takie są, ale wjazd na karte Urban Card,
    ktora jest np wymagana do zakupu biletu okresowego.

    No prawie wymagana, bo sa tez bilety na okaziciela, drozsze.

    > Daleki jestem od chwalenia ztm, wtp czy jaką spółkę tam sobie założyli w
    > tym miesiącu, ale nie wiem czy wasze problemy bardziej mnie zadziwiają
    > czy śmieszą...

    Problemy komunikacyjne dotyczą wszyskich duzych miast.

    Ale ... patrzac na rozwoj spoleczny ... moze sie zmienic.

    > Nie wiem. Masz? Skoro to jest w interesie przedsiębiorców to niech
    > tworzą parkingi dla klientów. Miasto przecież nie będzie miało nic do
    > gadania tutaj...

    Moze miec - warunki zabudowy itp.
    Ale chwilowo jest jakby za.
    Czesto wymaga parkingu.

    No chyba ze tak, jak we wroclawiu - miasto sprzedaje kazdy placyk,
    znika miejsce parkingowe, a powstaje kolejny budynek z mieszkancami i
    klientami.

    I trudno powiedziec - naturalny kierunek rozwoju?
    Mieszkancy chcą miasta "ubitego", gdzie wszedzie bedzie blisko ... na
    piechote i KM?

    A teraz mam kolejny przyklad - do dentysty rodzicow nie dowiozę.
    Bo nie ma parkingu. A w zasadzie jest, ale zajety. A oni maja problem
    z przejsciem 100m.

    Taksowke wzywac? Na przejazd 300m?

    > A ja chciałbym oddychać w mieście nie spalinami,

    To sie wyprowadz na wies :-)

    Chociaz ... beda elektryki, w miescie nie bedzie spalin, na wsi beda
    (z elektrowni).

    > chciałbym żeby nie było
    > korków, żeby móc można było swobodnie spacerować po ulicach a nie
    > wszędzie zakazy, płotki, światła. Ba! Chciałbym żeby nie było
    > ogrodzonych osiedli przez które mój spacer do celu, oddalonego 300m w
    > linii prostej, wymaga 1,5km nadłożenia drogi... Wiele rzeczy bym
    > chciał... pomarzyliśmy sobie, pora wrócić do rzeczywistości.

    Kupiles nowe mieszkanie na "strzezonym osiedlu" ? To masz :-)

    > Jak ktoś chce sobie popieprzać samochodem po mieście, to niech sobie
    > pojeździ odwodnią, wyżyje się i wróci do dorosłości i życia z innymi...

    > Kto i co ci odbiera? Rogatki z zasiekami są na wjeździe do miasta i
    > musisz wizę kupować by się tutaj dostać?

    W Londynie i Oslo cos takiego jest ...

    > Jezusmaria, stare gruzy i
    > śmierdziochy nie mogą wjechać do ścisłego centrum... olaboga szkanują!

    Jak bedzie ograniczenie do Euro 2, to bedzies mial racje,
    ale bo to wiadomo, co wymyslą?
    Moze wszystkie diesle zakaz, a benzyniaki swobodnie, nawet te
    najstarsze :-)

    Inna sprawa, ze ostatnio coraz czesciej dokucza mi smrod spalin na
    ulicach. Tylko nie wiem - moze to nieszczelnosc wydechu u mnie ...

    Nieszczelnosc byla, podobno naprawiona, czasem cos w srodku smierdzi
    jak stoje w korku, za oknem tez potrafi smierdziec..

    > Jak zakaz wjazdu widzisz to też płaczesz, że cię ograniczają? Serio was
    > czasami nie rozumiem. Sam nigdy nie miałem problemów z tym, że nie
    > mogłem np. wjechać na starówkę... przyjmowałem to za fakt i szukałem
    > miejsca do parkowania wcześniej a końcowy odcinek szedłem piechotą lub
    > korzystałem z ztm. Czemu to jest nie do pomyślenia dla niektórych?
    > Szczerze nie rozumiem.

    Kiedys pewnie narzekali i na tę Starówke.
    Po 10 latach sie przyzwyczaili :-)

    We Wroclawiu na Rynku, kiedys byl wielki parking, tramwaj i stacja
    benzynowa. A teraz fontanna i deptak dla pieszych, z ograniczeniem
    kobiet.

    > Kierowcom w tym mieście odwaliło! Ale tak już zupełnie na maksa.
    > Pozastawiane chodniki, porozjeżdżane trawniki, poblokowane drogi, debile
    > jeżdzący przez przejscia dla pieszych i chodnikami BO ON MA SAMOCHÓD I
    > GO OGRANICZA, ŻE MUSIAŁBY GO ZAPARKOWAĆ GDZIEŚ DALEJ I PRZEJŚĆ 1 km...
    > Niektórych już kompletnie posrało.

    Nie ma gdzie zaparkowac, to sie parkuje na trawniku.
    A po co ten trawnik w zasadzie? Dla psów ?

    J.