eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody'Ma przekonac Warszawiaków ze chca' › Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invlid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Date: Thu, 2 Feb 2023 02:08:26 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <trf2em$254id$1@news.icm.edu.pl>
    References: <63d111f6$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
    <p4jdyghz0hp8$.10h5z7b1bwel6.dlg@40tude.net>
    <tqr5ru$57vf$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrfsc$n325$2@dont-email.me>
    <tqrgl2$5ifb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrj36$nmm8$1@dont-email.me>
    <tqrkkk$5mak$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrmsq$obji$1@dont-email.me>
    <tqro3a$5rha$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrojc$obji$5@dont-email.me>
    <tqrqeb$5tkr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <t...@4...net>
    <tqrri0$5uuf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <sijoyxfmtdlu$.1042k118mci5s$.dlg@40tude.net>
    <tquc5b$13k89$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqudss$19hmr$1@dont-email.me>
    <qouo7hpnwa8u$.qbw8x6g66qv5.dlg@40tude.net>
    <tquheo$1a4ed$2@dont-email.me>
    <8lt420m9ii03$.1m88ib2wbjbrw$.dlg@40tude.net>
    <tqul7k$1akp4$1@dont-email.me> <tr1q87$1eln8$6@news.icm.edu.pl>
    <tr2ua4$26f01$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 2 Feb 2023 01:08:39 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="2265677"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <tr2ua4$26f01$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2710765
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.01.2023 o 11:44, heby pisze:
    > On 28/01/2023 01:28, io wrote:
    >> Przecież we współczesnym samochodzie dzięki bezkluczykowi
    >
    > To trochę jak określanie zamożności społeczeństwa ankietą wśród prezesów
    > spółek.

    Nie wiem czy faktycznie istnieje problem zamożności, ale jeśli istnieje
    to nie dlatego, że wyłączające się lampki są jakimś problemem
    technicznym lub robią producentowi duży koszt tylko co najwyżej dlatego,
    że ci producenci są pazerni i chcą więcej zarobić oferując to dopiero w
    jakimś premium.

    >
    >>> Naładuje do pełna. Napiecie nie jest "za niskie". Napięcie jest
    >>> prawidłowe, kontrolowane za pomocą modelu fizycznego. Wiele z tych
    >>> ładowarek jest na tyle sprytnych, że potrafią mierzyć rezystancję
    >>> wewnętrzną akku i na podstawie tego sterować napięciem tak, aby ją
    >>> kompensować. Choć przyznaję, z opakowania takowej to nijak nie
    >>> wynika. Suweren wiedzieć nie musi.
    >> Znasz choć jedną taką?
    >
    > Tak, moja iMAX B6 z firmware ChealiCharger (nie pamiętam już, czy to
    > jakiś fork), kompensuje rezystancję.

    A coś z tego wynika w temacie np ładowania mocno rozładowanych aku?

    >
    > Ale może bardziej ogólnie, od najgorszego bez ficzera do ficzera:
    >
    > Padlina z prostą algorytmiką:
    > https://www.ti.com/lit/ds/symlink/bq24450.pdf
    >
    > Z automatyką:
    > https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/data-sheets/lt8491.pdf
    >
    > Prawie wypasiony:
    > https://www.tme.eu/Document/9625ca59f516c452ad444920
    0e4e9819/LTC4020IUHFPBF.pdf
    >
    > Z kompensacją rezystancji:
    > http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2181
    8b.pdf
    >
    > Poza tym powinno być jeszcze jakies naście scalaków o różnych
    > umiejętnościach od braku ficzera po pełną kompensację.
    >
    > Wybacz, tego jest za dużo, abym szukał. Trzeba było pytac kilka lat
    > temu, jak miałem to na tapecie.

    Ja pytałem o gotową ładowarkę a nie czipy.

    >
    > A tu masz lekki rys teoretyczny z którego można wywnioskować dlaczego to
    > upierdliwe i potrafimy to dopiero od niedawna robić w miarę automatycznie:
    > https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315
    /440/2/022014/pdf

    Niezastosowana teoria też nic nie daje.

    >
    > PS. Mówić "rezystancja wewnętrzna" nie należy zapomiać, że to również
    > rezystancja kabli zasilających aku, z puntu widzenia ładowarki, aby była
    > jasność o czym rozmawiamy.
    >

    Jakoś tak ciężko mi się wgłębiać w powyższe, ale doświadczenie mam
    takie, że 2 niezbyt drogie procesorowe ładowarki nie potrafiły sobie
    poradzić z rozpoczęciem ładowania zbyt rozładowanego aku. Myślę, że
    jakbym wziął dwie kolejne a nawet jakieś droższe to by się powtórzyło.
    Na co komu takie ładowarki to ja nie wiem. Przecież ich się nie używa
    jak aku jest naładowany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 02.02.23 21:01 heby
  • 02.02.23 21:04 heby
  • 02.02.23 21:18 heby
  • 02.02.23 21:21 heby
  • 03.02.23 01:03 J.F
  • 04.02.23 12:34 io
  • 06.02.23 21:35 io

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: