-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invlid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
Date: Thu, 2 Feb 2023 02:08:26 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <trf2em$254id$1@news.icm.edu.pl>
References: <63d111f6$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
<p4jdyghz0hp8$.10h5z7b1bwel6.dlg@40tude.net>
<tqr5ru$57vf$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrfsc$n325$2@dont-email.me>
<tqrgl2$5ifb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrj36$nmm8$1@dont-email.me>
<tqrkkk$5mak$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrmsq$obji$1@dont-email.me>
<tqro3a$5rha$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrojc$obji$5@dont-email.me>
<tqrqeb$5tkr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<t...@4...net>
<tqrri0$5uuf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<sijoyxfmtdlu$.1042k118mci5s$.dlg@40tude.net>
<tquc5b$13k89$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqudss$19hmr$1@dont-email.me>
<qouo7hpnwa8u$.qbw8x6g66qv5.dlg@40tude.net>
<tquheo$1a4ed$2@dont-email.me>
<8lt420m9ii03$.1m88ib2wbjbrw$.dlg@40tude.net>
<tqul7k$1akp4$1@dont-email.me> <tr1q87$1eln8$6@news.icm.edu.pl>
<tr2ua4$26f01$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 2 Feb 2023 01:08:39 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="2265677"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <tr2ua4$26f01$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2710765
[ ukryj nagłówki ]W dniu 28.01.2023 o 11:44, heby pisze:
> On 28/01/2023 01:28, io wrote:
>> Przecież we współczesnym samochodzie dzięki bezkluczykowi
>
> To trochę jak określanie zamożności społeczeństwa ankietą wśród prezesów
> spółek.
Nie wiem czy faktycznie istnieje problem zamożności, ale jeśli istnieje
to nie dlatego, że wyłączające się lampki są jakimś problemem
technicznym lub robią producentowi duży koszt tylko co najwyżej dlatego,
że ci producenci są pazerni i chcą więcej zarobić oferując to dopiero w
jakimś premium.
>
>>> Naładuje do pełna. Napiecie nie jest "za niskie". Napięcie jest
>>> prawidłowe, kontrolowane za pomocą modelu fizycznego. Wiele z tych
>>> ładowarek jest na tyle sprytnych, że potrafią mierzyć rezystancję
>>> wewnętrzną akku i na podstawie tego sterować napięciem tak, aby ją
>>> kompensować. Choć przyznaję, z opakowania takowej to nijak nie
>>> wynika. Suweren wiedzieć nie musi.
>> Znasz choć jedną taką?
>
> Tak, moja iMAX B6 z firmware ChealiCharger (nie pamiętam już, czy to
> jakiś fork), kompensuje rezystancję.
A coś z tego wynika w temacie np ładowania mocno rozładowanych aku?
>
> Ale może bardziej ogólnie, od najgorszego bez ficzera do ficzera:
>
> Padlina z prostą algorytmiką:
> https://www.ti.com/lit/ds/symlink/bq24450.pdf
>
> Z automatyką:
> https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
ion/data-sheets/lt8491.pdf
>
> Prawie wypasiony:
> https://www.tme.eu/Document/9625ca59f516c452ad444920
0e4e9819/LTC4020IUHFPBF.pdf
>
> Z kompensacją rezystancji:
> http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2181
8b.pdf
>
> Poza tym powinno być jeszcze jakies naście scalaków o różnych
> umiejętnościach od braku ficzera po pełną kompensację.
>
> Wybacz, tego jest za dużo, abym szukał. Trzeba było pytac kilka lat
> temu, jak miałem to na tapecie.
Ja pytałem o gotową ładowarkę a nie czipy.
>
> A tu masz lekki rys teoretyczny z którego można wywnioskować dlaczego to
> upierdliwe i potrafimy to dopiero od niedawna robić w miarę automatycznie:
> https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315
/440/2/022014/pdf
Niezastosowana teoria też nic nie daje.
>
> PS. Mówić "rezystancja wewnętrzna" nie należy zapomiać, że to również
> rezystancja kabli zasilających aku, z puntu widzenia ładowarki, aby była
> jasność o czym rozmawiamy.
>
Jakoś tak ciężko mi się wgłębiać w powyższe, ale doświadczenie mam
takie, że 2 niezbyt drogie procesorowe ładowarki nie potrafiły sobie
poradzić z rozpoczęciem ładowania zbyt rozładowanego aku. Myślę, że
jakbym wziął dwie kolejne a nawet jakieś droższe to by się powtórzyło.
Na co komu takie ładowarki to ja nie wiem. Przecież ich się nie używa
jak aku jest naładowany.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.23 21:01 heby
- 02.02.23 21:04 heby
- 02.02.23 21:18 heby
- 02.02.23 21:21 heby
- 03.02.23 01:03 J.F
- 04.02.23 12:34 io
- 06.02.23 21:35 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=