    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Date: Thu, 2 Feb 2023 21:01:19 +0100
    <tqr5ru$57vf$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrfsc$n325$2@dont-email.me>
    <tqrgl2$5ifb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrj36$nmm8$1@dont-email.me>
    <tqrkkk$5mak$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrmsq$obji$1@dont-email.me>
    <tqro3a$5rha$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrojc$obji$5@dont-email.me>
    <sbvetnqfoxpb$.c8xd0bkyxqf0$.dlg@40tude.net>
    <tqrtvj$peq7$2@dont-email.me>
    <1i8byhxdyo0jd$.1h1ak4hxuifqy.dlg@40tude.net>
    <tquu64$1buk6$2@dont-email.me>
    <1t5v05brj9qzg.rvkxyhc9xzvn$.dlg@40tude.net>
    <tr019d$1js91$1@dont-email.me> <m...@4...net>

    On 30/01/2023 15:54, J.F wrote:
    > No ale jaką masz tezę?

    Że istnieje wiele innych, znacząco gorszy niebezpieczeństw. Redukcja
    mało znaczącego nie przyniesie korzyści społecznych, choć niewatpliwie
    potencjalnie może ochronić kogoś indywidualnie. Za to przyniesie kolejną
    niezrozumiałą upierdliwość.

    Dam przykład taki: bodaj w PL posiadanie wytrychów jest nielegalne,
    jeśli nie jesteś w określonym zawodzie. Nie używanie, ale posiadanie. A
    jak chce otworzyć własną kłódkę, bo klucz zgubiłem? Mam wrażenie, że to
    taki represyjny przepis, który niby miał coś rozwiązywać, ale nikaj do
    niego przestępcy się nie stosuja, a suweren w 0.001% się wkurwia. Co za
    niegrzeczni przestępcy.

    > że nic nie grozi?

    Grozi. Tylko że jest to pomijalne.

    To jak z opalaniem: zakazu nie ma. Ale gdyby był, znacząco mniej ludzi
    umierało by na czerniaka. Akceptujemy to ryzyko.

    > Oby cie nie trafil wyjątek :-(

    Tego nikt by nie chciał, ale ja nie myślę "o sobie" tylko "o
    wszystkich". Szczególnie jak rozmawiamy o prawie wpływającym na
    społeczeństwo jako całość.

    > A Delle sie zapalaly.

    Może za szybko ładowane. Może Dell wcale nie jest taką dobrą firmą.

    > Telefon potrafi sie nagrzac dodatkowo :-)

    Dlatego przekroczyło to zapewne wytrzymałośc baterii. Nie winie jej za
    to, ale winię, że nie ma odpowietrzenia, tylko spuchła uszkadzając
    obudowę i grożąc *nagłym* problemem.

    > Moze "niewymiennosc baterii" zaowocowala likwidacją jednego
    > zabezpieczenia.

    To chyba nie ma związku, raczej szukałbym oszczędności. Ktoś to
    zabezpieczenie do baterii wsadzić musi, pewnie główne pcb jest tańsze.

    Swoją drogą, jak do tej pory wszystkie baterie w tabletach miały takowe
    pod folią, acz nie rozbierałem najnowszych.

    > Ale zagwarantujesz, ze poplynie mniej?

    Nie zagwarantuje, ale zagwarantuje że więcej da fajniejsze efekty.
    Dawaj, Wania, 20A@60V, więcej nie da rady bo koniec zakresu. I lajki lecą.

    Zmierzam do tego, że wiele z tych "wybuchowych" filmów to najzwyczajniej
    rozwałka baterii za pomocą przeładowania grubo poza zakres. Też tak
    potrafie, ale do głowy mi jednak nie przychodzi wyciągać z tego wnioski
    dotyczące moejgo telefonu.

    > W normalnych warunkach pewnie tak, ale jak sie trafią nienormalne ?

    A jak spadnie meteoryt?

    Zawsze mogą być jakieś nienormalne. Na przykład na statkach są tylko
    barierki, choć było by zdecydowanie mniej wypadków, gdyby każdego
    pasażera przybijać do podłogi łańcuchem. Więc jak się trafi nienormalny,
    to nie zmieniamy prawa tak, aby wszystkich przybijać do podłogi.
    Szacujemy ryzyko.

    > Powinien byc jednak jakis monitor.
    > Ile sekcji szeregowo polączonych w baterii?

    Trudno rozkminić połaczenia, wszystko zalane jakimś lepiszczem, poddałem
    się po zdjęciu obudowy. Strach dotykać.

    > Pisales o drutach ... do zasilania roweru zasadniczo wystarczą 2
    > druty. Jak jest ich wiecej ... moze jednak cos pilnuje rozladowania ?

    Dwa *grube* druty i wiązka kilku cienkich do silnika.