    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Date: Thu, 2 Feb 2023 21:18:49 +0100
    <tqr5ru$57vf$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrfsc$n325$2@dont-email.me>
    <tqrgl2$5ifb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrj36$nmm8$1@dont-email.me>
    <tqrkkk$5mak$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrmsq$obji$1@dont-email.me>
    <tqro3a$5rha$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrojc$obji$5@dont-email.me>
    <tqrqeb$5tkr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <t...@4...net>
    <tqrri0$5uuf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <sijoyxfmtdlu$.1042k118mci5s$.dlg@40tude.net>
    <tquc5b$13k89$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqudss$19hmr$1@dont-email.me>
    <qouo7hpnwa8u$.qbw8x6g66qv5.dlg@40tude.net>
    <tquheo$1a4ed$2@dont-email.me>
    <8lt420m9ii03$.1m88ib2wbjbrw$.dlg@40tude.net>
    <tqul7k$1akp4$1@dont-email.me> <tr1q87$1eln8$6@news.icm.edu.pl>
    <tr2ua4$26f01$1@dont-email.me> <trf2em$254id$1@news.icm.edu.pl>

    On 02/02/2023 02:08, io wrote:
    > Nie wiem czy faktycznie istnieje problem zamożności, ale jeśli istnieje
    > to nie dlatego, że wyłączające się lampki są jakimś problemem
    > technicznym lub robią producentowi duży koszt tylko co najwyżej dlatego,
    > że ci producenci są pazerni i chcą więcej zarobić oferując to dopiero w
    > jakimś premium.

    Tak, ale odczuwam wyraźną potrzebę rechotania za każdym razem, kiedy
    pustak w koszuli w salonie samochodowym nazywa gasnącą automatycznie
    lampkę "premium". Najzwyczajniej, to prześmieszny żart współczesnej
    motoryzacji, ci ludzie mają znakomite poczucie humoru.

    > A coś z tego wynika w temacie np ładowania mocno rozładowanych aku?

    Całkiem sporo. Możesz sobie naładować i taki, jeśli chcesz. Masz otwartą
    drogę do modyfikacji oprogramowania. Gdzieś był fork chealicharger z
    funkcją odsiarczania, choć idę o zakład, że to absurdalny ficzer, jesli
    bezobsługowy akku wymaga odsiarczania, to wymaga recyklingu.

    > Ja pytałem o gotową ładowarkę a nie czipy.

    To na pl.misc.samochody.

    Lub rozbieraj gotowe. Zapewne znajdziesz w środku jeden z nich i kilka
    innych o podobnych cechach.

    Te, które mają kable "na stałe" i są współczesne, mogą łatwo kompensować
    rezystancję przewodów. Czy to robią - mój iMax to robi, w trybie 4
    przewodowym robi to nawet poprawnie i w/g sztuki, mierząc napięcie na
    zaciskach przewodami bezprądowymi.

    Tylko po co ;) Akurat Pb nie wymagają aptekarskiej dokładności
    miliwoltów, skoro suweren katuje je prostownikami po dziadku i tylko
    oczasami wybuchają po piwnicach.

    > Jakoś tak ciężko mi się wgłębiać w powyższe, ale doświadczenie mam
    > takie, że 2 niezbyt drogie procesorowe ładowarki nie potrafiły sobie
    > poradzić z rozpoczęciem ładowania zbyt rozładowanego aku.

    Tak, ponieważ właśnie te scalaki (nie wszystkie), do których linki
    podałem, mają *wbudowany* ficzer, który nie pozwala im ładować ogniw, co
    do których istnieje podejrzenie uszkodzenia. Co mogło bysię zakończyć,
    na przykąłd, wybuchem (zwarcie 1 celi i przeładowanie pozostałych).

    Pamiętaj, że dreptamy w okolicy "komuś coś może wybuchnąć". No więc
    dzięki temu ficzerowi nie ładowania uszkodzonych akku, szanse na to są
    nikłe.

    > Na co komu takie ładowarki to ja nie wiem.

    Ludziom, którzy swoich akumulatorów nie rozładowują poniże progu
    uszkodzenia, lub nie posiadajacym samochodów z segmentu "premium" z
    samogasnącą lampką.

    > Przecież ich się nie używa
    > jak aku jest naładowany.

    Bingo. Właśnie wpadłeś na to, że nikomu ładowarki nie są potrzebne, bo
    jesteśmy znacząco bogatsi, jest assistance i akku kosztują grosze.

    I jeszcze tak mnie naszło: ładowarka "lidlowa" była używana przez
    znajomego wędkarza. Obecnie już nie jest. Kupił sobie powerbank z 12V do
    tych swoich fikuśnych aparatów do łapania niejadalnych ryb w mule.