    Subject: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Date: Thu, 18 Mar 2021 17:00:00 +0100

    W dniu 2021-03-01 o 19:36, heby pisze:

    > Ależ oczywiście, osób stojących w rozkroku jest bardzo wielu.
    >
    > To na którą stronę się przechylą zależy od wielu rzeczy, ale z moich
    > obserwacji jest tak że zdolne osoby szybko tworzą sobie warunki aby
    > zarabiać olewając "naukę i dydaktykę" jak najszerzej. Mogą wchodzić w
    > grę różne pozaracjonalne powody jak np. powołanie do dydaktyki czy
    > potrzeba dowartościowania się. Niektórzy trzymają taki etat zdecydowanie
    > za długo, bo im szkoda odejść.

    Nie bierzesz pod uwagę pewnej rzeczy: wydziały na uczelniach muszą
    zatrudniać określoną liczbę pracowników naukowych, by móc nadawać
    stopnie naukowe i mieć ministerialne akredytacje na danym kierunku. Więc
    bardzo często jest tak, że to nie pracownik-wykładowca nie chce się
    zwolnić z uczelni, ale to uczelni zależy na tym, by nie pozbywać się
    danego pracownika naukowego z uczelni.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/