    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Date: Thu, 18 Mar 2021 19:11:05 +0100

    On 18/03/2021 17:00, Krystek wrote:
    > Nie bierzesz pod uwagę pewnej rzeczy: wydziały na uczelniach muszą
    > zatrudniać określoną liczbę pracowników naukowych, by móc nadawać
    > stopnie naukowe

    Ależ biorę, tylko że mało kogo obchodzi byle doktor. W tym celu najepiej
    zatrudniać na pikoetatach profesorów zwyczajnych. W efekcie, jakoś w
    200x pojawił się przepis że profesorem można się dzielić tylko dwa razy.
    Jest podzielny przez 2, podzielenie na 3 powoduje wyjątek.

    Przez dobre 2-3 miesiące jedynym tematem rozmów było "jak oni mogli nam
    to zrobić, dobro nauki itd itp". Oczywiscie większośc dyskutantów miała
    po kilka etatów wliczajac w to wykłady w tym samym czasie odległe o
    100km które odwalali asystenci a patouczelnie z rodzaju Wyższej Szkoły
    Parzenia Kawy i Informatyki posrały się ze strachu że im odbiorom mgr.

    AL przyschło i bangla, więc może tych profesorów jednak stykło, lub
    znaleziono rozwiązania "alternatywne".

    > bardzo często jest tak, że to nie pracownik-wykładowca nie chce się
    > zwolnić z uczelni, ale to uczelni zależy na tym, by nie pozbywać się
    > danego pracownika naukowego z uczelni.

    Tylko powyżej dr. Do dr włacznie uczelnie nie mają żadnego problemu
    zwolnić z dnia na dzień, etaty są zwyczajowo w tym kraju z umowami
    czasowymi. Co prawda prawo wymaga aby jakaśtam umowa była juz na stałe,
    ale przecięz nie istnieje nawet śladowy problem aby zwolnić takiego
    mgr/dr na wakacje. Po ch... ma pierdzeić w stołek, skoro nie ma
    studentów? Nie wiem jak obecnie, ale w 200x zwalnianie na 3 miesiące
    było podstawową formą motywowania młodych pracowników. Bardzo skuteczną
    z resztą sądząc po skoku do firm prywatnych aby jakoś przebiedować.