    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 1 Feb 2021 19:44:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Malina i 4 krokowce.
    From: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 1 lutego 2021 o 15:55:06 UTC-6 heby napisał(a):
    > Co to za projekt?

    Raczej dosyc wysokopoziomowa robotyka.
    Glowny cel to opracowanie osobistego frameworku w postaci sprzetu i oprogramowania
    plus jakis interfejs webowy jako baza do pozniejszych juz konkretnych projektow.
    Moze samo ramie robota, moze telepresence a moze oba w kupce jak czas pozwoli.
    Bardziej chcialbymzebrac sobie cos co potem w latwy sposob mozna by adaptowac do
    roznych zastosowan.

    Dlatego o ile pulsowanie moze i jest najbardziej odpowiednie o tyle wymaga masy pinow
    albo kombinowania ich aby sterowac silnikami ktorych dzis mam 4 ale moze bede
    potrzebowal kiedys 15-tu...
    A zas stosowanie grbl moze nie byc tak wygodne jak pulsowanie w pewnych
    zastosowaniach nie mowiac o tym ze sterowniki drozsze i czesto w konfiguracjach po 4
    silniki. Juz nie wspominajac o fakcie ze po wlaczeniu moga mi sie pokazywac w roznej
    kolejnosci a zupelnie nie mam pojecia czy jakos mozna sobie je otagowac zeby sie nie
    pogubic (mysle ze tak ale nie weryfikowalem).

    > Pytam, bo w przypadku "4 krokowców" aż się prosi brać
    > dedykowaną płytkę do sterowania drukarkami 3D. Zwyczajowo ogarniają 4-5
    > silników na bardzo rozsądnych driverach, sa tanie i mają gotowe otwarte
    > oprogramowanie takiej jak Marlin, które niekoniecznie musi być do
    > drukarki. Często używa się tego w tandemie z Pi.

    Dzieki, wlasnie takiej wskazowki oczekiwalem. Jesli jest jeszcze cos wartego
    obejrzenia to bardzo proszę.
    Masz przyklad takiej plytki?

    > Istnieje też rozwiązanie typu Klipper na sterowniku + dedykowany soft na
    > PC/Pi. Pozwala na aburdalnie szybkie i precyzyjne sterowanie silnikami.

    Dzieki za hinta.

    > Jesli więc masz coś co wymaga koordynacji na silnikach - zainteresuj się
    > gotowcami. Jest tego zatrzęsienie, zacznik od Bigtreetech SKR.
    >
    > Jesli nie masz koordynacji na silnikach - też się zainteresuj ...

    No wlasnie myslalem o tym ale na obecnym etapie kiedy nie umiem dobrze i tanio krecic
    tymi czterema co mam to dumanie jak zrobic dwa walczace bez stykania sie mieczami
    robotyczne ramiona jest troche na wyrost :)

    Jakbys mogl wskazac przyklady tych plytek z drukarek to bylo by fajnie. Tez sobie
    pogugluje.
    Dzieki!