  • Data: 2022-01-11 14:22:57
    Temat: Re: Mały, prosty mikrokontroler
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 12:42:54 UTC+1 Atlantis napisał(a):

    > I od biedy pewnie skorzystam z czegoś w obudowie QFN/MLF. Liczyłem
    > jednak na to, że uda się znaleźć coś z jeszcze prostszą aplikacją.
    > Atmega328 potrzebuje chociażby trochę kondensatorów filtrujących dookoła.

    A jaki uC nie potrzebuje choćby 100n na zasilaniu w bezpośredniej bliskości?

    max7219 wydaje się fajniutki, ale nie do radia - będzie hurczeć, furczeć i burczeć.
    A w ogóle jak miała być na ten wyświetlacz podawana częstotliwość w wersji z VFO?
    Chyba że to wszystko to autorskie dodatki, o czym może świadczyć impulsator zamiast
    gałki kręcącej kondensatorem.
    A czemu trzy piny na enkoder - z przyciskiem jest?

    Dawno temu zrobiłem program na ATmegę168 realizujący UI+syntezer dla transceivera z
    DDS na AD9850.
    Ale 7 wyświetlaczy 7-segmentowych na osobnych 4094 - przemiatanie odpada, za bardzo
    zakłóca.

    Wykorzystuje wszystkie piny - choć RS232D jest tak na wyrost zostawiony (i dlatego
    też jest rezerwa pod zewnętrzny kwarc).
    4 lub 5 przyciskowa klawiatura, impulsator, wejście PTT (żeby móc nadawać na innej
    częstotliwości niż
    odbierana), 2 LEDy (pokazująca, który generator jest aktywny oraz włączenie SPLIT), 2
    na typ emisji i piszczyk.

    Są 2 "generatory" (czyli częstotliwości), zmienny krok przestrajania, 4 typy emisji,
    pamięć 50 kanałów,
    ograniczenie częstotliwości do pasm amatorskich i tryb SPLIT - odbieranie na jednej,
    nadawanie na drugiej częstotliwości.
    Można też naciśnięciem przycisku przepisać wartość częstotliwości "aktywnego"
    generatora do "pasywnego".
    W trybie pracy z pamięci wyświetla numer kanału lub częstotliwość.

    Nawet napisałem do tego ładną dokumentację - miała być zrobiona płytka i mieliśmy to
    sprzedawać jako kit
    albo jako gotowy moduł - oczywiście wyszło jak zawsze.
    W sumie fajnie by było zobaczyć ten software w działającym urządzeniu innym niż
    prototyp
    z podłączonym oscyloskopem.

    Jako że program własny to możliwe są dowolne przeróbki (oczywiście w miarę wolnego
    czasu).
    Żeby korzystać z fajnych funkcji wymaga jednak min. 3 klawiszy (bez zmiany typu
    emisji oraz bez ograniczenia
    do pasm amatorskich) - a i tak trzeba się nauczyć "krótkiego" i "długiego" naciskania
    - przydaje się buzzer.

    Z jednym przyciskiem (na impulsatorze) można zrobić zmianę kroku plus. ew. drugi
    "generator" (ale bez split i bez przepisywania).