  • Data: 2022-01-11 14:38:54
    Temat: Re: Mały, prosty mikrokontroler
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.01.2022 14:22, Dawid Rutkowski wrote:

    > A jaki uC nie potrzebuje choćby 100n na zasilaniu w bezpośredniej bliskości?

    Tak. Tyle tylko, że my tutaj mówimy o sytuacji "jeden kondensator przy
    VCC kontra pięć kondensatorów przy VCC/AVCC, VBAT i wyjściu wbudowanego
    stabilizatora". ;)

    > max7219 wydaje się fajniutki, ale nie do radia - będzie hurczeć, furczeć i burczeć.

    Raczej nie będzie. Krótkofalowcy stosują moduły z max7219 od kilkunastu
    lat i nic takiego nie ma miejsca. Sam użyłem dokładnie takiego samego
    modułu wyświetlacza w Taurusie i żadnych zakłóceń nie powodował.
    Nie wspominając już o fakcie, że cyfrowe skale częstotliwości z
    multipleksowanymi wyświetlaczami LED stosuje się w sprzęcie
    krótkofalarskim od kilkudziesięciu lat.

    > A w ogóle jak miała być na ten wyświetlacz podawana częstotliwość w wersji z VFO?

    W wersji z analogowym VFO zamiast wyświetlacza na płycie czołowej miała
    wylądować cyfrowa skala częstotliwości - stary kit na jakimś PIC16.
    Zamiast enkodera miał być wieloobrotowy potencjometr, przestrajający
    diodę pojemnościową.

    > A czemu trzy piny na enkoder - z przyciskiem jest?

    Tak. Przycisk służący do zmiany kroku przestrajania. To ma być bardzo
    prosty, podstawowy przykład implementacji VFO na DDS. Jedno pasmo,
    przestrajane w kółko z krokiem ustawionym za pomocą przycisku. Więcej
    nie trzeba w tym prostym transceiverze.