  • Data: 2009-09-07 17:18:26
    Temat: Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Bo to program pod publikę robiony. Tak, aby ktoś po podstawówce
    > zrozumiał o co chodzi.

    A nie tak, by każdy rozumiał przynajmniej co drugie słowo? I żeby
    dotarło do niego ogólne przesłanie -- ludzie różne rzeczy gadają,
    ale my jesteśmy mądrzejsi, wiemy lepiej, więc wierzcie nam?

    > Co nie zmienia faktu, że autorzy starają się jak najdokładniej
    > odtworzyć warunki o których mowa w micie i sprawdzają, czy efekt
    > w rzeczywistości jest taki sam. Czasem się udaje, czasem nie.
    > W tamtym przypadku się nie udało. ;)

    A co wtedy, gdy w micie jest, że "ktoś gdzieś czerpał energię
    z jakiegoś pola"? Trudno przecież od mitów wymagać precyzji.
    Zabieranie się za dowodzenie, że z polem 50 czy 60 Hz (w dodatku
    z linii trójfazowej) jest to niemożliwe, świadczy o głupocie
    autora programu, a nie o "najdokładniejszym odtwarzaniu warunków".
    Później ktoś to sobie zapamięta i wydaje mu się, że będzie tak
    samo, gdy zamiast zbilansowanej linii przesyłowej będzie antena
    zaprojektowana do emitowania energii, a częstotliwość wzrośnie do
    kilkuset kHz. Jeśli inne odcinki wyglądają podobnie, to lepiej
    by było, gdyby cykl miał nazwę "Radio Erewań podało".

    > Tak, wiem. Tyle tylko, że żarówka też niemało prądu potrzebuje
    > aby się zaświecić. ;)

    Dlatego bardziej prawdopodobna jest wersja ze świetlówkami. Taka
    ekologiczna, energooszczędna, po myśli Komisji Europejskiej.

    > I pomyśleć, że dzisiaj na wioskach ludzie wierzą, iż stacja BTS
    > o mocy kilkunastu watów sprowadzi na nich apokalipsę. ;P

    W miastach jest inaczej? Ludzie teraz mają powszechny *dostęp* do
    edukacji, korzystają z niego jak potrafią. Gromią mity i co tylko
    się gromić da. Gdzie te czasy, kiedy obawiali się najwyżej, że kury
    przestaną jajca nieść.

    --
    Jarek