    From: "Agent 0700" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Date: Fri, 27 Feb 2009 10:15:08 +0100

    > Chodzi mi po głowie pomysł na wirówkę
    > do filtrowania większej (10-20 litrów)
    > ilości płynów.

    Wirówka musiałaby być zamontowana na mocnej piaście samochodowej, silnik
    powinien mieć płynny rozruch - bo jednak wielki ciężar ma wirować.

    Przed umiejscowieniem 20 litrów płynu trzeba by go rozlać do co najmniej
    dwóch wiaderek? oczywiście ważyć trzeba wiaderka, żeby było mniejwięcej
    wyważone.

    Przyśpieszyć obroty można paskiem klinowym i szajbkami lub falownikiem -
    płynna regulacja praktycznie od 0 do 400 % szybkości nominalnej - sam się
    zastanawiam czy by nie zastosować w tokareczce którą robię.

    Co tam jeszcze? Ogólnie to musi być mocna konstrukcja.

    Pozdrawiam

    Jacek