  • 1. Data: 2022-10-18 17:32:01
    Temat: Re: MaxCom -- energetyczny armagedon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Oct 2022 14:54:39 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Cztery akumulatory MaxCom spuchnięte...

    Ale co sie stalo?

    Naraz w 4 telefonach, czy co?

    Jesli zjawisko masowe, to przyczyna ciekawa musi byc.
    Ja dorzucam piąty.

    Ale oproc tego dorzucam dwa smartfony roznych marek, w ktorych aku
    spuchly ... i tak sie zastanawiam czemu - starosc, czy np upalne lato?
    Bo latem spuchly.
    Ale upalne lata byly i wczesniej.

    Za wysokie napiecie w sieci? Nie powinno miec znaczenia.
    Nowa ladowarka ... no fakt, jakas nowa, mocna ... ale nie przesadnie.

    J.

  • 2. Data: 2022-10-18 18:09:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18.10.2022 o 17:32, J.F pisze:

    > Ale co sie stalo?

    Spuchły bez widocznej przyczyny...

    > Naraz w 4 telefonach, czy co?

    W ciągu ~30 miesięcy...

    > Jesli zjawisko masowe, to przyczyna ciekawa musi byc.
    > Ja dorzucam piąty.

    > Ale oproc tego dorzucam dwa smartfony roznych marek,
    > w ktorych aku spuchly

    Akumulator Monstera nie spuchł...

    > ... i tak sie zastanawiam czemu - starosc, czy np upalne lato?
    > Bo latem spuchly.

    W mieszkaniu miałem latem nie więcej niż 25 stopni Celsjusza...

    > Ale upalne lata byly i wczesniej.

    > Za wysokie napiecie w sieci?

    Puchną także w szufladzie -- daleko od telefonu czy ładowania w ogóle...

    > Nie powinno miec znaczenia.
    > Nowa ladowarka ... no fakt, jakas nowa, mocna ... ale nie przesadnie.

    Chyba żartujesz. :)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.d

  • 3. Data: 2022-10-24 15:33:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Oct 2022 18:09:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Spuchły bez widocznej przyczyny...

    > W ciągu ~30 miesięcy...

    > Akumulator Monstera nie spuchł...

    No coz - te aku sa wielu roznych typow.
    I jeszcze urzadzenia sa rózne.

    Wiekszosc nie puchnie - albo puchnie powoli.

    > W mieszkaniu miałem latem nie więcej niż 25 stopni Celsjusza...

    Szczesciarz, czy klima?

    Niektore telefony sie robią gorące.
    Podobno przyspiesza to puchniecie.

    > Puchną także w szufladzie -- daleko od telefonu czy ładowania w ogóle...

    Wsadziles do szuflady płaskie a wyciągnąłes spuchniete?

    No no - ciekawe.

    > Chyba żartujesz. :)

    Nie. Sporo osob podejrzewa nieprawidlowe ladowanie - to moze ładowarka
    winna.

    https://www.washingtonpost.com/technology/2022/04/18
    /lithium-ion-battery-swelling-why/

    Keeping a battery at a high state of charge is a great way to put
    extra wear on it, so do your tech a favor:
    Don't keep it connected to a wall outlet all the time.

    The opposite is also true: For slightly different chemical reasons,
    that all-important electrolyte goop also degrades when a battery is
    fully dead

    J.