  • 1. Data: 2022-10-10 13:42:45
    Temat: zablokowac 112
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No i stało sie - staruszka z demencją pomyslala, ze pomoc jej sie
    nalezy, i zadwonila po pogotowie.
    Pogotowie niewiele myslalo - odwiozlo do szpitala.

    Da sie jakos zabezpieczyc przed powtórką?

    Chodza mi po glowie jakies "senior phone" bez cyferek - kilka klawiszy
    do wybranych osob.

    Albo jakies firmowe, gdzie mozna wybrac tylko numery z ksiązki ...

    Czy po prostu zabrac telefon, albo oddac do domu opieki?

    J.

  • 2. Data: 2022-10-10 14:29:31
    Temat: Re: zablokowac 112
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A miało dać Pavulon?

    -----

  • 3. Data: 2022-10-10 16:19:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A to nie ma rodziny która mogłaby się nią opiekować?

    Zabierz jej telefon.

    ja pierdolę

  • 4. Data: 2022-10-10 18:24:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-10-10 o 13:42, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Albo jakies firmowe, gdzie mozna wybrac tylko numery z ksiązki ...
    >
    > Czy po prostu zabrac telefon, albo oddac do domu opieki?

    Obawiam się, że nie ma takiego telefonu - akurat jest to zorganizowane
    tak, że na 112 dodzwonisz się zawsze, nawet jak nie umiesz odblokować
    telefonu.

    Ewentualnie sprawdź coś takiego:

    https://www.mgsm.pl/pl/katalog/unikalne/fonek/

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2022-10-10 18:59:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.10.2022 o 13:42, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Albo jakies firmowe, gdzie mozna wybrac tylko numery z ksiązki ...
    >
    > Czy po prostu zabrac telefon, albo oddac do domu opieki?

    Taka sytuacja prawdziwa. Opiekun zostawia osobę z problemami z pamięcią.
    na zewnątrz by sobie pospacerowała i poleca by sobie pochodziła a sam
    wraca do domu mając seniorkę na widoku. I seniorka chodzi chodzi aż ...
    zapomniała co robi i gdzie jest i urwała się opiekunowi, który nie
    zauważył tego. Jak się zorientował seniorki nie było i nie miał pomysłu
    gdzie jest. Więc zadzwonił na policję. Ta zgłoszenia nie chciała przyjąć
    ale zasięgnęła języka i dowiedziała się, że "starsza pani kazała się
    wieźć" policji i policja ją zawiozła na przystanek do sąsiedniego miasta
    skąd pochodzi. Tyle, że .. na przystanku oczywiście już jej nie było. I
    tak zaczęli ją szukać. Do wieczora szukali aż w końcu znaleźli
    spacerującą na jakimś moście.

    To taka sytuacja trochę śmieszna a trochę żałosna jak to nieraz w
    mediach słyszymy że jakiegoś pacjenta karetka albo policja porzuciła lub tp.

    Oczywiście takie osoby mogą zbroić przeróżne rzeczy. Nie jesteś w stanie
    tego przewidzieć. Np. odkręci gaz, ale zapomni go zapalić. Albo postawi
    czajnik elektryczny na palniku.

    Więc ... jeśli nie ma możliwości opieki rodzinnej to należy oddać do
    domu opieki. Taka osoba jest tam aktywizowana a nie tylko siedzi u
    rodziny która nią się nie ma czasu zajmować. Poza tym można ją z tego
    domu zabrać w każdej chwili na jakiś czas. A rodzina może generalnie
    normalnie żyć. To już nie czasy rodzin wielopokoleniowych, że w jednym
    miejscu 3 pokolenia mieszkały i ktoś zawsze się taką osobą mógł zająć.

    Takie jest moje zdanie, ale każdy robi jak uważa.

  • 6. Data: 2022-10-11 13:15:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie śmieszy mnie to, bo sami to przeżywaliśmy.
    Wpakuj seniorowi do torby smartfon z funkcją lokalizacji. Chyba trzeba pod podszewkę
    zaszyć, bo senior ma czas wszystkie kieszonki
    wybebeszyć ;-)
    Operatorzy maja też fukcje "gdzie jest dziecko" czy podobne, ale płatne.
    Lub smartwatch.

    -----