-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
ws.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews
.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!l8g2000vbp.googlegroups.com!not-for-
mail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Mechanika pękania - współczynnik KIC (stress level)
Date: Sat, 20 Jun 2009 15:16:29 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 36
Message-ID: <e...@l...googlegroups.com>
References: <l...@4...net>
<8...@u...googlegroups.com>
<bmcl8l6vprk9$.1vfzyudzogcct$.dlg@40tude.net>
<5...@x...googlegroups.com>
<1...@d...wp.pl>
<d...@n...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 149.254.49.55
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1245536189 7829 127.0.0.1 (20 Jun 2009 22:16:29 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Jun 2009 22:16:29 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l8g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=149.254.49.55;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.5; en-gb; T-Mobile G1 Build/CRB43)
AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile
Safari/525.20.1,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24576
[ ukryj nagłówki ]On Jun 20, 4:22 pm, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
> Odporność na pękanie Kic, głębokość i długość pęknięcia i jego kształt
> określają naprężenie krytyczne jakie można wywołać w ustrojstwie.
> Wzór 2.19 w (*), i jego zastosowanie , przykład 2.4 ( str.65) ,
> gdzie znając Kic i _rozmiary pękni ęcia_ poszukuje się naprężenia
> krytycznego jakie można jeszcze wywołać w rozpatrywanym zbiorniku
> przez ciśnienie p.
> Może więc, chodzić o dwie sprawy.
> Pierwsza to "zapas" ciśnienia przy którym określone z góry pęknięcie
> nie grozi jeszcze wybuchem. Tu mogą to określać ichnie wyspiarskie
> przepisy, i druga, to może będą obserwować spodziewany w eksploatacji
> rozwój pęknięć i na ich podstawie określać zdatność ustrojstwa. Ale
> ten warunek powinieneś określić Ty, jako konstruktor ustrojstwa. Bo
> posiadanie wiedzy o wartości Kic, czy innego K nic nie wnosi do
> sprawy.
Nie mam Kocańdy, ale że temat ciekawy a ja zieloniutki, to w ramach
doraźnego dokształtu właśnie się przegryzam przez olany wcześniej
rozdzial o mechanice pękania w Bannantine. Wychodzi mi że w przypadku
połączeń rurek ze ścianą sitową potrzebny jest Kiic, bo to drugi
mechanizm niszczący (sliding). Na dodatek badany w temperaturach obu
mediów, a jeszcze i w pokojowej, bo chłopaki od procesu zwykle mają
imponującą fantazję i potrafią wymyślać fantastyczne stany
przejściowe :-)
Dobrze kombinuję?
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.09 22:46 W.Kr.
- 21.06.09 07:10 Konrad Anikiel
- 21.06.09 07:35 Konrad Anikiel
- 21.06.09 10:09 W.Kr.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=