  • Data: 2021-02-12 13:38:00
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 12 Feb 2021 11:12:46 +0100, J.F.

    > a) ale nie mowmy, ze one na czysta energie jezdza,

    Nie mówmy też, że jeżdżą na brudną energię. Bo powtarzam ponownie, gdyby
    samochody czy domy tego nie zużyły, to i tak środowisko byłoby
    zanieczyszczone spalinami. To chyba dobrze gdy jednak to spalanie nie idzie
    na marne? Jak to jeszcze zestawić z piętnowaną fotowoltaiką, która
    zmniejsza zapotrzebowanie na produkcję prądu wtedy gdy elektrownie mają z
    tym ewidentny problem, to jest kolejny plus.

    > b) jak przybedzie OZE, to moze mniej trzeba bedzie elektrowni
    > calodobowych, i pradu w nocy bedzie mniej,

    Nie ma czegoś takiego jak mniej prądu. Dlatego teraz się pali w nocy mimo
    że nie potrzeba, bo w dzień musi być. Rozwiązaniem są banki energii i
    eliminacja konwencjonalnych elektrowni na węgiel zastępując je
    elektrowniami na gaz.

    > c) a tak w ogole, to u nas zaczyna dominowac szczyt wieczorny. A wtedy
    > sloneczko juz zachodzi, wiatr cichnie ... a suweren chce pradu ...

    Nie wiem gdzie Ty jakąś dominację widzisz.

    > Jak przybedzie EV, to przestanie byc tani :-)
    > Moze nawet zrobi sie drogi :-)

    Znaczy nie będzie taryf G12/G13 i wszyscy przejdą na 1 taryfę i znowu będą
    obciążać sieć kiedy im się podoba? Jaki z tego wniosek?

    --
    Pozdor
    Myjk