  • Data: 2021-02-12 15:15:57
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 12 Feb 2021 14:10:36 +0100, J.F.

    > Nie wiem jakie sa mozliwosci regulacyjne elektrowni weglowej,
    > ale jak tych ładujących w nocy przybedzie, to trzeba bedzie w nocy
    > wiecej wegla sypac :-)

    To wariant przy założeniu że nagle wszscy się przesiadą na EV. Przy takiej
    niechęci do EV jak tutaj prezentujesz, z innymi klakierami, to nieprędko to
    się stanie.

    > I byloby pieknie, gdyby nie ten wieczorny szczyt poboru w naszym
    > kraju.

    Który nadal jest w drogim prądzie.

    > Banki energii to piesn przyszlosci.

    Tylko dlatego że wszyscy w temacie zaspali.

    > A elektrownie na gaz ... to samochody beda na prad, czy na gaz ?

    Samochody elektryczne, nawet jak wszystkie zamienić na jeden raz, to 1/3
    więcej aktualnego zapotrzebowania. Ergo, prąd nie jest produkowany dla
    samochodów elektrycznych jak tutaj utykasz! Dalej, sprawdź jaki ułamek
    spada zapotrzebowanie w nocy i będziesz miał odpowiedź czy to jest problem
    i to, ponownie powtarzam, pod warunkiem że WSZYSTKIE samochody będą NAGLE
    elektryczne.

    > Natomiast ... jakbym tak sobie naladowal w dzien druga baterie do
    > swojego EV z paneli na dachu, a potem szybko wymienil ...
    >
    > Gdzies tam jeszcze jest alternatywa - ladowac na parkingu pod pracą,
    > pradem z OZE.
    > Na razie brak gniazdek, a jak beda - to prad drogi w nich :-)
    >
    > No i co maja zrobic ci, co pracuja jezdzac ...

    Kurwa, jak ty oporny jesteś na wiedzę. Tyle czasu to klepiemy a ty dalej w
    kółko i w kółko to samo. Ile razy trzeba powtarzać że EV nie jest dla
    wszystkich, choć wszyscy byliby w stanie zeń korzystać jeśli nie byliby
    takimi upartymi ignorantami jak ty?

    > Na wykresach mocy.

    Pokazuj.

    > Ze znow beda to samochody na wegiel.
    > Albo na gaz :-)

    Nie, nie taki jest wniosek w odniesieniu do prowadzonej dyskusji o TARYFACH
    i CENACH prądu. Jak zwykle wszystko ci się kiełbasi.

    > No moze w przyszlosci na atom :-)

    Może poszli do lasu -- tak wygląda dyskusja z tobą. Ja już po raz kolejny
    wymiękam, szkoda na ciebie czasu.

    --
    Pozdor
    Myjk