    From: kilokitu <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moc trafa w zasilaczu
    Date: Wed, 24 Nov 2010 07:41:45 -0800 (PST)

    On 24 Lis, 15:23, Pawe Paw owicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl> wrote:
    > On Wed, 24 Nov 2010 02:45:16 -0800 (PST), kilokitu <k...@o...pl>
    > wrote:
    >On 24 Lis, 09:34, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Bo to by transformator głośnikowy, nie sieciowy.
    Oczywiście transformator wie jak go nazwano i wie jak ma działać!
    Transformator głośnikowy w żaden sposób nie można użyć jako sieciowy
    bo działa na zupełnie innej zasadzie niż sieciowy i to tylko dlatego
    że go nazwano głośnikowym ???
    > A zasilacz z jedną diodą na wtórnym działa. Ma mizerną sprawność , ale żaden dym
    nie leci.
    Znowu sam sobie przeczysz!
    Bo co to jest SPRAWNOŚĆ?
    Mnie uczyli około 45 lat temu, że sprawność jest to stosunek mocy
    oddanej do pobranej. Przypuszczam, że teraz uczą podobnie choć
    Giertych zdążył dużo namieszać.
    Skoro stosunek mocy jest jak piszesz "mizerny" to ja się pytam co się
    dzieje z mocą, która jest pobierana z sieci ale nie jest oddawana do
    obciążenia? Znika bez śladu??? Nie zamienia się w ciepło? Oczywiście
    gdy przy jednej diodzie w prostowniku będziesz pobierał
    nieproporcjonalnie do możliwości transformatora małą moc to
    rzeczywiście nic się nie zdymi ale chyba nie o tym tutaj dyskutujemy
    bo chcemy jak najwięcej "wycisnąć" z transformatora w zasilaczu.