  • Data: 2022-05-11 16:19:55
    Temat: Re: Modulacja FM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 May 2022 05:36:18 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Wielce interesujące.
    > Jaki w z tego wniosek? Lampy z l. 60 były szybsze od tranzystorów
    > l. 60. Myślałem że ukf pojawił się wtedy kiedy pojawiły
    > się szybkie tranzystory, a tu niespodziewajka.

    UKF zaczelo sie na lampach. A potem kolejne pasma byly tylko na
    lampach, az do mikrofal.

    Ale my tu nie tyle o lampach, co o detektorze FM.
    Jak widac można kiepski detektor na zboczu filtru zrobic.

    Mozna zrobic "różnicowy" na specjalnej lampie. Mozna na dwóch diodach
    polprzewodnikowych ... no i szczesliwie krajowy przemysl zacząl diody
    germanowe robic, nie wiem na ile szybkie, ale i tak detektor pracuje
    na p.cz, 10.7MHz.

    J.