  • Data: 2023-02-13 11:00:52
    Temat: Re: Monitorowanie danych z inteligentnych gniazdek
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/02/2023 10:25, Adam wrote:
    > Frontenda mogę zrobić choćby i na jakimś serwerze www

    Komplikujesz sobie życie. Takie gotowce istnieją. Nie dostaniesz nawet
    1% ich funkcjonalności, a urobisz się po łokcie.

    > Chodzi mi raczej o to, jak te dane wyłuskać i skąd, żeby nie pisać czegoś,
    > co już jest gdzieś zbierane i dostępne.

    MQTT jest ogólnie przyjętym standardem obsługi IoT.
    ESPHome/Tasmota są oprogramowaniem działajacym na procesorach ESPxx
    stosowanych w tych urządzeniach które masz (prawdopodobnie). Jest wiele
    innych dedykowanych rozwiązań, ale sens ich używania jest znikomy.

    HomeAssisatnt integruje je wszystkie w jednym wygodnym interfejsie, do
    tego stopnia, że programowanie urządzeń robi się z poziomu przeglądarki,
    przez wifi, wliczając w to edycję/kopilację kodu (ESPHome jako plugin do
    HA).

    Kupiłeś mniej popularne gniazdka, więc szane na powodzenia zależą od
    tego, co jest w środku. Trzeba je rozebrać i zobaczyć. W przypadku
    produktów Sonoff masz prawie 100% szansy na własny firmware.

    > A omawiane gniazdka są wielosystemowe, więc istnieje prawdopodobieństwo, że
    > można się z nimi jakoś prosto dogadać.

    Nie. Prosto nie. Dlatego wymieniamy w nich oprogramowanie na takie,
    które możemy kontrolować. Między innymi po to, aby pozbyć się chińskiej
    chmury i zastosować własne rozwiązania, nad którymi mamy kontrolę.