    From: "mr" <f...@o...plSKASUJTO>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Motocykl w firmie, a vat i odliczenia.
    Date: Tue, 13 Jan 2009 23:04:43 +0100

    Użytkownik "Rychu" napisał
    > jak interpretacje Urzędów Skarbowych nie są jednoznaczne.

    Ja zapytania do US wysylalem 3 razy i powiem ci ze 2 razy otrzymalem
    sprzeczne decyzje (Gdansk,Bialystok)
    w koncu wyslalem zapytanie do izby skarbowej aby ostatecznie rozwiazac
    watpliwosci.

    W moim przypadku chodzilo o zapytanie czy moge w przypadku motocykla
    dokonac jednorazowego odpisu jak np w przypadku np: monitora, krzesla, busa
    itp.

    Mozliwosc maja fizyczni prowadzacy dzialalnosc gospodarcza obr. max 800000
    euro rocznie

    Tu jest odpowiedz:

    http://tenere.xt.pl/s1-2.jpg
    http://tenere.xt.pl/s2-2.jpg
    http://tenere.xt.pl/s3-3.jpg

    > Mam zamiar kupić motocykl na firmę. Działalność nie wiążę się
    > z wożeniem towaru, natomiast często muszę szybko gdzieś dojechać
    > na terenie DC z teczką i paroma narzędziami w plecaku. Tak więc
    > jednoślad byłby idealny.

    Czy wozisz papiery w plecaku czy 2 cegly na baku to nie odgrywa zadnej roli.
    Jest ci potrzebny do dzialalnosci to kupujesz i kropka no , chyba ze bylby
    to iracjonalny zakup np: czolg,samolot itp.

    > Teraz pytanie. Mogę odliczyć cały VAT czy tylko 60%? Jak z odliczeniem
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.

    Hmm ja zawsze odliczalem 60% vatu od motocykla , a od paliwa vat-u nie
    ruszalem.
    Popytam sie ksiegowej dokladnie jeszcze.

    --
    mr
    Moto Guzzi Breva 1100