  • 1. Data: 2009-01-13 19:18:24
    Temat: Motocykl w firmie, a vat i odliczenia.
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Poszperałem trochę w internecie, ale z tego co widzę zdania ludzi,
    jak interpretacje Urzędów Skarbowych nie są jednoznaczne.

    Mam zamiar kupić motocykl na firmę. Działalność nie wiążę się
    z wożeniem towaru, natomiast często muszę szybko gdzieś dojechać
    na terenie DC z teczką i paroma narzędziami w plecaku. Tak więc
    jednoślad byłby idealny.

    Teraz pytanie. Mogę odliczyć cały VAT czy tylko 60%? Jak z odliczeniem
    VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.

    Może ktoś już się przebijał przez tą sprawę i może krótko i jasno
    wszystko wyjaśnić?

    Z góry dziękuję.

    Ryszard Wieczorek

  • 2. Data: 2009-01-13 20:58:20
    Temat: Re: Motocykl w firmie, a vat i odliczenia.
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Rychu pisze:
> [...]
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.
    >
    > Może ktoś już się przebijał przez tą sprawę i może krótko i jasno
    Na pewno trzeba spojrzeć na nowo w konsekwencji uchylenia niedawno
    przez Unię 'wzoru Lisaka', co raczej będzie na plus w stosunku do
    poprzedniego stanu prawnego. Stare analizy są bezużyteczne.

    Jak coś wypracujesz podziel się.

  • 3. Data: 2009-01-13 22:04:43
    Od: "mr" <f...@o...plSKASUJTO>

    Użytkownik "Rychu" napisał
    > jak interpretacje Urzędów Skarbowych nie są jednoznaczne.

    Ja zapytania do US wysylalem 3 razy i powiem ci ze 2 razy otrzymalem
    sprzeczne decyzje (Gdansk,Bialystok)
    w koncu wyslalem zapytanie do izby skarbowej aby ostatecznie rozwiazac
    watpliwosci.

    W moim przypadku chodzilo o zapytanie czy moge w przypadku motocykla
    dokonac jednorazowego odpisu jak np w przypadku np: monitora, krzesla, busa
    itp.

    Mozliwosc maja fizyczni prowadzacy dzialalnosc gospodarcza obr. max 800000
    euro rocznie

    Tu jest odpowiedz:

    http://tenere.xt.pl/s1-2.jpg
    http://tenere.xt.pl/s2-2.jpg
    http://tenere.xt.pl/s3-3.jpg

> [...]
    > z wożeniem towaru, natomiast często muszę szybko gdzieś dojechać
    > na terenie DC z teczką i paroma narzędziami w plecaku. Tak więc

    Czy wozisz papiery w plecaku czy 2 cegly na baku to nie odgrywa zadnej roli.
    Jest ci potrzebny do dzialalnosci to kupujesz i kropka no , chyba ze bylby
    to iracjonalny zakup np: czolg,samolot itp.

    > Teraz pytanie. Mogę odliczyć cały VAT czy tylko 60%? Jak z odliczeniem
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.

    Hmm ja zawsze odliczalem 60% vatu od motocykla , a od paliwa vat-u nie
    ruszalem.
    Popytam sie ksiegowej dokladnie jeszcze.

    --
    mr
    Moto Guzzi Breva 1100

  • 4. Data: 2009-01-13 22:09:20
    Od: "Piotr" <p...@g...com>

    > Teraz pytanie. Mogę odliczyć cały VAT czy tylko 60%? Jak z odliczeniem
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.

    Z tego co wiem na dzien dzisiejszy od swojej ksiegowej to 60% VATu z zakupu
    odliczasz, i 100% VATu z paliwa.

    Pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2009-01-14 06:45:38
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

> [...]
    >
    > Teraz pytanie. Mogę odliczyć cały VAT czy tylko 60%? Jak z odliczeniem
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.

    Ja się dowiedziałem w informacji podatkowej (stan na styczeń 2009), ze tylko
    motocykle do 50 ccm (czyli motorowery, małe skutery) sa zwolnione z całego
    VAT-u, na większe można odliczyć tylko 60% VAT, czyli te 13,2%.

    Nie wiem nadal jak jest z paliwem do motocykla, ale wydaje mi się, że nie
    można odliczać VAT. Ale nie wiem jak jest z paliwem.

  • 6. Data: 2009-01-14 15:18:01
    Od: Ern <s...@w...stad>

    Rychu napisał(a):
> [...]
    > VATu od paliwa? Jak z leasingiem? Moto pewnie góra 2005 rok.
    >
    > Może ktoś już się przebijał przez tą sprawę i może krótko i jasno

    Czołem,

    Jak miałem podobne problemy co Ty to po prostu zadzwoniłem do swojego US
    i się zapytałem.
    Dowiedziałem się że:
    - VAT od zakupu mogę odliczyć cały
    - VAT od paliwa nie można odliczać

    Pozdrawiam,
    Ern

  • 7. Data: 2009-01-14 18:27:05
    Od: "Budyń" <b...@w...riders.pl>

    Użytkownik "Ern" <s...@w...stad> napisał w wiadomości
    >Jak miałem podobne problemy co Ty to po prostu zadzwoniłem do swojego US i
    >się zapytałem.

    No to co ze sie zapytałaś. W razie kontroli US moze miec inne zdanie i
    leżysz :-)

    b.

  • 8. Data: 2009-01-14 18:28:35
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    >Czołem,

    >Jak miałem podobne problemy co Ty to po prostu zadzwoniłem do swojego US i
> [...]

    Weź to od nich na piśmie. Rozmowa telefoniczna nic nie znaczy w sytuacjach
    spornych.

    pozdr.
    Mystik

  • 9. Data: 2009-01-14 20:03:16
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Ern pisze:
    > Jak miałem podobne problemy co Ty to po prostu zadzwoniłem do swojego US
    > i się zapytałem.
    > Dowiedziałem się że:
    > - VAT od zakupu mogę odliczyć cały
    > - VAT od paliwa nie można odliczać

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Swoją drogą to ile odpowiedzi, tyle
    wersji. ;) Faktycznie postaram się w przyszłym tygodniu wysłać
    polecony do swojego US z pytaniem i odczekać na odpowiedź. Zawsze lepiej
    mieć potem podkładkę jak stwierdzą, że czas na kontrole.

    Ryszard Wieczorek

  • 10. Data: 2009-01-14 21:37:46
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

> [...]
    > polecony do swojego US z pytaniem i odczekać na odpowiedź. Zawsze lepiej
    > mieć potem podkładkę jak stwierdzą, że czas na kontrole.

    Zadzwoń na 0801055055 (infolinia podatkowa). Powiedzą Ci tyle co ja
    napisałem wyżej.