-
Data: 2025-11-19 17:07:34
Temat: Re: #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tue, 18 Nov 2025 08:40:40 +0100, J.F
> On Mon, 17 Nov 2025 09:58:49 +0100, Myjk wrote:
>> Mon, 17 Nov 2025 07:59:48 +0100, J.F
>>>> Winny jest ten u NIEMCA, konpederacki dzbanie, kto dał dotacje na PHEVy,
>>>> przez co te były tańsze niż zwykłe spaliniaki.
>>>
>>> Nieprawda. To nie po niemiecku.
>>> Dotacja powinna być tylko dla tych, co zdadzą egzamin z ekologicznego
>>> użytkowania i przedstawią zaświadczenie o instalacji odpowiedniego
>>> gniazdka :-)
>>
>> Czyli ty byś nie zdał.
>
> Czy bym nie zdał, to by się jeszcze okazało :-)
Jakby były tańsze (a wiedząc że są oszczędniejsze,
mniej awaryjne, bo np. mój Outlander nie ma skrzyni
biegów, i bardziej komfortowe) niż zwykłe paliwowe
to byś nie kupił?
> Zwracam tylko uwagę, że w Niemczech jest porządek (Ordnung).
W większości jest, ale zawsze trafią się cwaniaki.
Nie zidziwłbym się gdyby to byli Polacy. ;P
>>>> Literalnie wylali tam
>>>> dziecko z kąpielą, nie pierwszy raz, licząc że ludzie sami pomyślą,
>>>> a wpadną na takich jak ty co wykorzystają system.
>>>
>>> Dlaczego od razu wylali? Hybrydy się sprzedały, emitują mniej spalin,
>>
>> Mniej, nie znaczy że wcale, jak BEV. I w tym jest problem.
> No chyba, że ładujesz prądem z gniazdka :-)
Hybrydy (HEV) nie jeżdżą na prądzie z gniazdka.
Mogą (ale właśnie nie muszą) na nim jeździć PHEV.
>>> tylko jeszcze trzeba niektórych przekonać do gniazdka :-)
>>
>> Nawet jak się jeździ PHEV a nie ładuje z gniazda, to bateria relatywnie
>> szybko się zwraca energetycznie do wersji spalinowej. Tylko w dotacjach
>> to akurat właśnie nie o to chodzi by jeździć cały czas na paliwie tylko
>> na gniazdku. Dlatego HEVy nigdy nie miały dotacji.
>>
>>>> U nas jednak dotacji
>>>> na PHEV (a ni HEV, czego domagała się głupkowato Toyota) nie było,
>>>> więc kupowali go tylko tacy użytkownicy, którzy faktycznie je ładują,
>>>> w tym ja.
>>>
>>> A mi się wydaje, że troche odwrotnie.
>>> Hybrydy kupowano, bo:
>>> a) modne,
>> Srodne.
> A jak pierwszą kupiłeś ?
Pisałem pierdylion razy, mój kolega ze szkoły a świadek ślubny
pracuje w Mitsubishi (teraz już Astara) i mieli tam samochody
pracownicze -- akurat dyrektorzy mieli właśnie Outlandery PHEV.
Mogli je odkupić w dobych cenach i tak stałem się posiadaczem
pierwszego PHEVa a aktualnie drugiego. Nie dlatego że jest
modny, tylko dlatego że oszczędzam na paliwie około 10-12
tys. zł rocznie.
>>> b) teraz to nawet trudno o inne,
>> Przecież to jest temat sprzed 5 lat jak nie więcej. Niemcy dotacje
>> do PHEV zakończyli w 2022 z ww. powodów, choć wcześniej zapowiadali
>> przedłużone wsparcie dla PHEV z warunkiem większych baterii.
>>
>> Ale zrewidowali temat, bo zobaczyli że ludzie kupują, bo z dotacją
>> PHEV są tańsze niż ICE, a kupowali je nie mając w planach ładowania z
>> gniazdka, bo te MNIEJ palą niż ICE.
>
> Coś mi się widzi, że to zależy ... gdzie i jak kto jeździ ...
Co, czy ma gdzie ładować czy nie ma? Literalnie, te samochody
pokupowali tacy jak ty, czyli blokersi bez możliwości ich
ładowania. Nie ma znaczenia kto gdzie i jak jeździ, PHEVów
nie ma sensu ładować nigdzie indziej niż w domu.
>>> I co najwyżej sprzedawca kogos namówił "po co panu/i droższa hybryda,
>>> jak mamy tansze", albo "ta droższa jest lepsza - ma większy zasięg na
>>> baterii" ... nie pytając, czy klient ma gdzie ładować.
>>
>> Znowu sobie coś wymyślasz.
>
> Jak klient nie bardzo zorientowany, to się nie ma co dziwić,
> że sprzedawca mu różne rzeczy wcisnie.
Tak czy siak, problemem nie jest (był) samochód,
czy sama dotacja, tylko ludzie.
>>> Reklamy też były ciekawe ... "nie wymaga ładowania" ...
>> Jak ktoś wierzy reklamom... Poza tym to robiła głównie Toyota,
> O ile pamiętam, to była reklama Skody.
Teraz to już każdy tę bzdurę powiela, a pelikany łykają.
>> która równocześnie piekliła się, że nie chcą dać dotacji do HEV.
>> Ta sama Toyota co twierdziła że w życiu nie pójdzie w BEV.
>>
>>>> Dlatego mój PHEV, szczególnie w przełożeniu na masę,
>>>> w stosunku na przykład do twojego pierdla, pali 30x mniej ruskiej ropy.
>>>
>>> Za to bardzo duzo polskiego węgla? Czy australijskiego ?
>>
>> Nie bardzo dużo, bo po pierwsze sprawność napędu elektrycznego
>> jest 2x wyższa (nawet uwzględniając wydobycie, straty na przesyle
>> i ładowaniu) niż spalinowego
> Ale Bełchatów jest spalinowy :-P
I pracuje nie tylko, w zasadzie w związku z poniższym prawie wcale,
na rzecz samochodów elektrycznych.
>> (uwzględniając wydobycie, rafinację, dystrybucję
> a węgiel to się sam sypie do pieca?
Nie, ale cena kWh z prądu to uwzględnia przecież,
i jest niższa niż kWh z benzyny/ON.
>> i żenującą wręcz sprawność samego silnika spalinowego
>> -- taaak, tak, wiem, zaraz usłyszę że spaliniak ma sprawność 40%,
>> to śpieszę wyjaśnić, że może w ciągniku siodłowym się tyle osiągnie,
>> w osobówce jak jest 20% to jest świat i ludzie).
>
> Trzeba szybciej jechac :-)
> No ale sie chwaliłeś sprawnością twojej hybrydy, i to nawet bez
> ładowania prądem ...
I dlatego właśnie hybrydy są znacznie sprawniejsze niż typowe
spaliniaki, bo sa wspierane sprawniejszymi silnikami elektrycznymi
czy odzyskiem energii z hamowania.
>> Po drugie większość,
>> ja też, ładuje samochody elektryczne w 2T G12, kiedy przesył prawie
>> nie kosztuje,
>
> Przesył, czy energia ?
Przesył. Energia jest prawie w tej samej cenie.
>> siłą rzeczy kWh wychodzi mniej, a jednocześnie zużywa
>> się prąd "spadowy", który czy by się go użyło czy nie, to wungiel by
>> poszedł z dymem -- a to wszystko żeby tacy jak ty sobie mogli
>> światełko zaświecić idąc w nocy do kibla.
> Ponoć coś się zmienia w temacie ... za dużo prądu z OZE w dzień :-)
> Ktos się zna na tych gieldach energii - ile kosztuje prad w nocy, a
> ile w dzien ?
Przecież nie ma znaczenia czy dzień czy noc,
znaczenie ma zapotrzebowanie/produkcja.
--
Pozdor
Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- kumulacja
- Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- Nowe przepisy dotyczące pieszych
- piękne wzruszyłem się
- zaściankowe bydło
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
Najnowsze wątki
- 2025-11-20 Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
- 2025-11-19 i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- 2025-11-19 Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- 2025-11-19 Powiat kielecki: dwoje mężczyzn ukradło ze sklepu zdrapki. Jeden z nich wrócił po wygraną
- 2025-11-19 Re: Właściciel Pasażu Królewskiego w Gdańsku złożył wniosek o rozbiórkę
- 2025-11-19 Dwaj "Ukraińcy z Donbasu" v. Giertych "mdlejący" [przestawianie zarzutów przez prokuraturę]
- 2025-11-19 Właściciel Pasażu Królewskiego w Gdańsku złożył wniosek o rozbiórkę
- 2025-11-19 Właściciel Pasażu Królewskiego w Gdańsku złożył wniosek o rozbiórkę
- 2025-11-19 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-11-19 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-18 kumulacja
- 2025-11-18 Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- 2025-11-18 Simki
- 2025-11-18 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-11-18 Warszawa => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?