    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Myjka ultradźwiękowa... jaka?
    Date: Fri, 19 Jun 2020 11:14:53 +0200

    On 18/06/2020 18:23, s...@g...com wrote:

    > Co Wy wszyscy macie jakąś taką chinofobię. Czego nie wiesz zanim nie dostaniesz?
    Wszystkie parametry są podane, a co do jakości to KAŻDY wyrób Hi-Tech Made in China
    jest o niebo lepszy od swojego odpowiednika w danej klasie Made in "bylegdzie". Mają
    obecnie chyba najlepiej wykształconą kadrę inżynierską, a u nas niejednokrotnie
    (sprawdzone) mgr inż. ma problemy z działaniami na ułamkach. No ale jak se kupisz
    kapcie Made in China za 5 zeta, to się nie dziw, że w nich nie pochodzisz przez
    dekadę.

    Wycodząc dokładnie z takiego założenia kupiłem kiedyś dokładnie.. myjkę
    ultradźwiękową. Wprawdzie dość sporo większą niż to czego OP potrzebuje,
    ale zasada ta sama. Kosztowała ZTCP ponad 3000 zł (kilka lat temu!).
    Ktoś chce na części to co zostało z niej po kilku miesiącach niezbyt
    intensywnego użytkowania? Ale odbiór osobisty bo nie będzie mi się
    chciało tego pakować. Czemu nie oddałem na gwarancji? Bo sprzedający
    (nie będę mu tutaj robić reklamy - niby ,,poważny polski przedsiębiorca"
    z branży) stwierdził, że zerwałem plomby (których nie było!),
    niewłaściwie używałem, a to, że grzałka nie grzeje to w ogóle nie
    podlega gwarancji[*]. Była jeszcze rękojmia i w końcu pozwałem go o
    zwrot ale sąd w drugiej instancji (w pierwszej był w mierę sensowny)
    stwierdził, że skoro kiedyś miałem działalność (wykreśloną w momencie
    zakupu) a sprzedający wystawił fakturę na tą (już wykreśloną)
    działalność to znaczy, że nie jestem konsumentem.

    Podsumowując - wszystko jest "Made in China" dzisiaj, także to co niby
    nie jest. Diabeł jednak jest wiadomo gdzie. Chińczycy robią i dla firm
    jak Apple i dla ,,poważnego przędsiębiorcy" w PL. Róznica w tym co
    odbiorca zaakceptuje jako dobrze wykonany produkt.

    W myjkach sprawdza mi się EMAG - drogi, ale w porównaniu do tego z czym
    miałem do czynienia marki nie powiem jakiej to... nie ma porównania.
    Sztuka "crossfire" (wieloczęstotliwościowa) daje już trzeci rok bez
    zająknięcia.

    * - na marginesie, doskonale rozumiem dlaczego. Przy takiej konstrukcji
    jaka tam jest, one _wszystkie_ muszą przestać grzać po kilku do
    kilkunastu tygodni jeżeli tylko używasz urządzenia częściej niż raz od
    wielkiego dzwonu.