  • 71. Data: 2020-04-08 21:54:33
    Temat: Re: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-08 o 21:07 +0200, Mirek napisał:
    > Zależy co ty tam przez to ssh dłubiesz. W warunkach niepewnego
    > połączenia lepiej jakieś konfigi ściągnąć i edytować lokalnie,
    > jakieś typowe działania sobie oskryptować, no i oczywiście korzystać
    > ze screena.

    Połączenie jest pewne, tylko... nieco ślamazarne. Tak, można na różne
    sposoby próbować usprawnić, ale to takie kopanie się z koniem. W moim
    przypadku większość moich spraw sshowych to wejście na jakiś serwer lub
    router, pooglądanie wyrywkowych plików, wstukanie kilku poleceń do
    podejrzenia konfiguracji sieciowej, restart jakiejś usługi itp. Nic co
    dałoby się zautomatyzować, bo problemy są różne i kroki które wykonuję
    mało kiedy się powtarzają w przewidywalny sposób. No ale m.in. dlatego
    mam dwa łącza - każde ma swoje przydzielone zadania.

    > A zdalny pulpit? TeamViewer? - tym bardziej powinny irytować.

    Z takich rzeczy nie korzystam, więc nie wiem. Mogę się tylko domyślać,
    że trochę dziwnie byłoby operować myszką kiedy kursor ma sekundę lagu.

    Generalnie do spraw które wymagają szybkiego czasu reakcji VSAT jest
    uciążliwy, ale już do "normalnego" internetowania (łażenie po stronach,
    streaming), jest dużo przyjemniejszy od słabego ADSL. Nawet VOIP jest
    ok, po krótkim czasie adaptacji.

    Mateusz

  • 72. Data: 2020-04-08 21:58:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 18:29, nadir pisze:

    > Problem jest taki, że mieszka w miejscu gdzie
    > ma kiepski, a czasem żaden, zasięg telefonii komórkowej a chciałby
    > jednak mieć jakiś kontakt z rodziną czy znajomymi.

    My tu filozofujemy a może rozwiązanie jest trywialne?
    Czy żadna z sieci komórkowych nie ma we wsi odpowiedniego sygnału?
    Może twoja sieć jest najsłabsza.
    Popytaj sąsiadów czego używają.

  • 73. Data: 2020-04-08 22:21:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Wednesday, April 8, 2020, 7:50:10 PM, you wrote:

    > Nie wiem jak inni ale np. Plus ma aplikacje, która przez wifi pozwala
    > normalnie dzwonić nie będąc w zasięgu.
    > https://www.plus.pl/wifi-calling

    Do tego nie trzeba aplikacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2020-04-09 12:42:39
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 18:29 nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    > Jak się okaże, że ta odległość, to tylko pobożne życzenie, to kolega
    > będzie gadał po powrocie z którymś z sąsiadów czy on by nie zgodził się
    > zostać pośrednikiem w wymianie informacji. Ale co z tego wyjdzie to nie
    > wiadomo?
    > Na razie nie wiemy co kupić, czy jakieś najtańsze Baofengi za 100-150 zł
    > czy inwestować droższe radia DMR?
    > Czytam na razie o PMR/DMR, bo nie miałem z tym styczności, ale czasu mam
    > mało na doktoryzowanie się bo do jutra musimy zamówić jakiś urządzenia.
    > Czy ktoś może poradzić/podpowiedzieć w co jest sens zainwestować?

    Jeśli wolno - zdradź nam proszę, jaką decyzję podjęliście i jakie były jej
    efekty?

    --
    Trefniś

  • 75. Data: 2020-04-09 12:51:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 08/04/2020 21:21, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Do tego nie trzeba aplikacji.

    Wg strony plusa potrzeba. Techniczne VoLTE to tak na prawdę SIP z IMS
    więc nie ma problemu aby szło to po Wifi ale czasami operatorzy wymagają
    dodatkowej aplikacji, która się autentykuje w IMS.

    c.

  • 76. Data: 2020-04-09 13:29:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-08 o 21:58, t-1 pisze:

    > My tu filozofujemy a może rozwiązanie jest trywialne?

    Czyli przejrzałeś więcej niż pierwszy post.

    > Czy żadna z sieci komórkowych nie ma we wsi odpowiedniego sygnału?
    > Może twoja sieć jest najsłabsza.
    > Popytaj sąsiadów czego używają.

    W pierwszym nie było tej informacji, ale już w kolejnym: "W domu i w
    promieniu 20-30m od niego nie działa żaden obecny operator GSM"
    P.G.

  • 77. Data: 2020-04-09 20:25:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-08 o 19:56, Mirek pisze:

    > A gdzie modulacja?
    > Płachty nadawczej nie było? ;)

    Na razie puścili samą nośną.
    Teraz się zastanawiają, czy modulować AM, czy FM.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 78. Data: 2020-04-09 20:34:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Żeby zadzwonić wychodzę na dwór, jest takie miejsce za domem gdzie
    > udaje mi się utrzymać solidną jedną kreskę. LTE też mamy, ale to muszę
    > rowerem do wsi 4 km po nie pojechać. Mało praktyczna sprawa.

    Nie możesz w wysokim miejscu postawić dobrej anteny kierunkowej?

    Przykład: antena ATK-LOG LTE

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 79. Data: 2020-04-09 20:53:34
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-09 o 20:34 +0200, Adam napisał:

    > Nie możesz w wysokim miejscu postawić dobrej anteny kierunkowej?
    >
    > Przykład: antena ATK-LOG LTE

    Pewno bym mógł, ale to nie byłoby wcale lepsze od tego co mam. Moje
    obecne rozwiązanie mnie w zupełności zadowala, a przy okazji zapewnia
    redundancję która się jednak sporadycznie przydaje - VSAT nie działa
    podczas śnieżyc ani gęstych ulew, a ADSL czasem lubi wyjść na kilka
    tygodni, kiedy studzienkę gdzieś po drodze zaleje albo piorun złośliwie
    trafi. No i wizja włażenia na jakieś "wysokie miejsce" żeby walczyć z
    anteną i modemem LTE w ogóle do mnie nie przemawia.

    Mateusz

  • 80. Data: 2020-04-09 21:17:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.04.2020 o 12:42, Trefniś pisze:

    > Jeśli wolno - zdradź nam proszę, jaką decyzję podjęliście i jakie były
    > jej efekty?

    Na razie sprawa uległa zawieszeniu, kolega na święta jednak nie
    przyjedzie, bo może się okazać, że oprócz naszej kwarantanny, musiałby
    się poddać drugiej, w Niemczech. A na to już sobie pozwolić nie może.
    Ale stanęło na tym, że zakupi raczej jakieś radyjka PMR, te z legalną
    licencją, ostatecznie ręczne CB.
    W każdym razie sprzęt ma być mobilny, bo po całej akcji z ewentualną
    kwarantanną będzie potem wykorzystywany głównie w terenie.
    Przy okazji wyszła inna sprawa z PMR, otóż czy PMR zakupiony w Polsce,
    na przykład z tym pozwoleniem:
    http://sklep.autoradia.pl/pl/p/Pozwolenie-Radiowe-Ba
    ofeng-UV-5R-UV-82-Wouxun-2026/648
    można legalnie używać za granicą, głównie chodzi o Niemcy.