-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs
!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Nagły atak ignorancji i FPGA
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n3563r$hln$1@node1.news.atman.pl>
<jcf1paqbgjl1.1cgc7hhpe59sp$.dlg@40tude.net>
<n37k25$jon$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sat, 28 Nov 2015 11:25:12 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1448706300 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 694 82.143.187.50:50901
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2156
X-Received-Body-CRC: 3527626547
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:689310
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 26 Nov 2015 19:46:02 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> On 2015-11-25 22:48, J.F. wrote:
>> Jesli masz na mysli to obok zoltej karteczki z napisem FMS, to zapewne
>> FMS NCU. Flight Management System-Navigation Computer Unit, czyli dosc
>> skomplikowany komputerek, rozczlonkowany, z ekranem, z GPS, byc moze z
>> akcelerometrami i zyroskopami, w ktory piloci wprowadzaja plan lotu, a
>> on potem steruje samolotem. Schemat blokowy systemu jest w raporcie
>> MAK, w polskim tez powinien byc.
>
> No tak, ale okiem elektronika:
> a) wielka płytka - mniejsza odpornośc na wstrząsy?
Chyba podobnej wielkosci jakk wczesniej uzywane w przemysle.
> b) fpga - do czego, czy strumień danych jest aż takie ogromny że wymaga
> przetwarzania równoległego?
Tam przede wszystkim masa interfejsow jest.
"Czarne skrzynki" rejestruja kilkadziesiat, jesli nie kilkaset
parametrow, to wszystko splywa do do nich magistrala cyfrowa, i musza
sie pod nia podpiac z tym FMS, a pewnie i pod kilka innych.
Musi znac dane z radio/kompasow, VOR/DME, potrafi sterowac samolotem -
czy tez zadawac dane autopilotowi.
W dodatku to rozbudowane urzadzenie - tych NCU sa dwa (jedno
zapasowe), wyswietlacze wyniesione, peryferia wlasne na pewno ma -
jakies dyski czy karty pamieci.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zagadka pneumatyczna
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
Najnowsze wątki
- 2025-11-14 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-11-14 zagadka pneumatyczna
- 2025-11-14 Serwis Kii w Warszawie
- 2025-11-14 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-14 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-14 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-14 Zabójstwo dzika
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei