    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Fri, 1 Jan 2021 18:14:19 +0100

    > "ii" rsifrv$i2p$...@n...icm.edu.pl

    > W demokratycznie rządzonym świecie zwykli ludzie (wyborcy) mogą
    > docisnąć swych przedstawicieli (władców) żądaniami tak, by owi
    > władcy wprowadzili zakaz sprzedaży na terenie państwa nowych
    > telefonów pozbawionych natywnej (czy jak to zwać) możliwości
    > rejestrowania rozmów telefonicznych...

    I każdy moduł telefoniczny miałby to robić? Raczej nie ma sensu by nie
    mogło być urządzeń bez nagrywania tylko w tym by systemowo nie mogło to
    być blokowane. Bo kiedy systemowo jest blokowane to nikt nie może tego
    mieć choćby chciał. Stąd zresztą upatruję rozwiązanie w użyciu na tym
    konkretnym urządzeniu innego systemu operacyjnego.

    > Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
    > [aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

    To szerszy problem.

    > Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...

    Hehe, pamiętam na uczelni pani profesor czuła dyskomfort gdy chciałem
    notatki robić na tablecie. Notatki, nie nagrywać. Musiałbym właśnie z
    ukrycia nagrywać by nie miała z tym problemu. Innym razem, po napisaniu
    pisemnego egzaminu zrobiłem zdjęcie arkusza to gość wytaczył wszystkie
    działa by tego nie przyjąć. Od prawa autorskiego po informacje niejawne.
    I to gość, który zasadniczo wydawał się równy.

    > Idziesz do czytelni, sądu, na wykład, do banku -- gdziekolwiek...
    > Nawet gdzieniegdzie dają Ci jakieś notatki samodzielnie poczynione
    > lub (raczej kiedyś, nie teraz, bo teraz ludzie mają komórki) dostęp
    > do kserografu, byś lepiej pamiętał treść prowadzonej rozmowy... Ale
    > z jakiegoś tajemniczego powodu rozmowy telefoniczne rządzą się
    > innymi prawami...

    Przez wiele czasu w sądach nie można sobie było zdjęć akt spraw robić.
    Ale kartkę mi chcieli dać bym sobie odpisał.

    > Aby było jasne -- czym innym jest prawo do rejestrowania a czym innym
    > do posługiwania się zapisem rozmowy... Jeśli jestem uczestnikiem rozmowy
    > (rozmówcą) muszę mieć prawo do treści rozmowy, więc z jakiego powodu
    > miałbym nie mieć prawa do rejestracji i ponownego odsłuchania takiej
    > rozmowy?!

    No tak, o taki aspekt mi zasadniczo chodzi, że firmy sobie nagrywają te
    rozmowy a konsument nie może z powodu syfiastego Androida.

    > Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
    > sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

    Nie widzę powodu by na swoje potrzeby nie można było czegoś zapisać.
    Pamięci ludziom wychodzącym z takich rozpraw też przecież nie kasują.

    > ,,Idę'' do lekarza (teraz tak często bywa) via fon -- i co?!
    > Zapisuję rozmowę na kartce papieru, bo telefon nie zezwala?...
    > Pytam o coś w banku i?... Nawet nie o dowody tu chadza, ale
    > chociażby o instrukcje czy inne wskazówki... (gdzie kliknąć itp.)

    No dokładnie. Powinno być standardem, że wszystkie zdarzenia są
    dokumentowane elektroniczne i dostępne dla wszystkich stron.

    > Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
    > a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

    No właśnie. U Sowy medal powinien gościu dostać za ujawnienie informacji
    istotnej dla całego społeczeństwa.

    > Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
    > mam z tym duży problem...

    Wręcz przeciwnie. Nie znajdziesz działającej aplikacji jak nie zezwoli
    na to nagrywanie system operacyjny.

    > Nie wiem, ale wiem, że co najmniej dwa MaxComy (zwykłe telefony dSIM
    > za kilka dych) zezwalają na nagrywanie bez łachy, choć domagają się
    > karty pamięci...

    No tak, na urządzeniach Microsofta też nie było problemu. Dlatego nie
    pomyślałem, że to jest funkcjonalność systemu, której mogłoby brakować.

    > Czyli zwykła komórka za kilka dych plnów może nagrywać, ale nie
    > smartfon Googlasty za kilka stów plnów czy parę tałzenów plnów...
    > PARODIA!!! Inna sprawa, że szukanie nagrań w maluteńkim telefonie
    > niekoniecznie jest wygodne...

    Nie widzę takiej kwestii. Jeśli jest historia przeprowadzanych rozmów to
    nie ma za bardzo czego szukać. Dopiero indeksowanie rozmów czy ich
    transkrypcje wymagają bogatszego interfejsu.

    > Car troszczy się o zwierzęta futerkowe -- ale nie o gawiedź...
    >
    > BTW -- zwierzaki w niewoli żyją zwykle dłużej niż na wolności,
    > więc chyba rezygnacja z hodowli nie musi być dobrym rozwiązaniem...
    > Może by tak z futerkami dojść do porozumienia -- będą żyły z ludźmi
    > w dobrych warunkach (nie w klatkach, ale na dużych wybiegach) tak
    > długo, jak żyją normalnie na wolności, po czym odpłacą ludziom
    > ciepłem szalików itp...

    No ciekawy temat, ale wykraczający poza ten wątek.

    > Sporo ludzi (nierzadko dzieci) trzeba otruć, by samochody nie trłuły...
    >
    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-26/dziec
    i-wydobywaja-kobalt-golymi-rekami-zarabiaja-dolara-d
    ziennie/

    >    W Demokratycznej Republice Konga (DRK) pozyskuje się niemal 70 proc.
    >    światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych
    >    stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach
    >    elektrycznych. W DRK dorośli i dzieci wydobywają kobalt gołymi
    >    rękami, zarabiając dolara dziennie.

    I na tym zbudujemy arkę?