    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Sat, 2 Jan 2021 10:30:36 +0100

    ii pisze:

    > Kto miałby złamać prawo w imię prawa?

    Przykładowo -- policjant mógłby włamać się do Twego mieszkania, by
    wykraść ,,taśmy prawdy'' ;) (lub łopatę, którą zakopałeś zwłoki
    bądź nóż, którym zamordowałeś teścia) ukazujące jasno Twą winę...
    Tak pozyskanego ,,materiału dowodowego'' nie można wykorzystać...

    > Jakie to ma znaczenie dla odkrycia prawdy?

    To? -- Co?

    -=-

    U Sowy zamontowano ,,urządzenia podsłuchowe'', by pozyskiwać infa,
    które nie były przeznaczone osobom pozyskującym -- to zupełnie inny
    problem niż nagrywanie rozmów, których jest się uczestnikiem. Tam
    (u Sowy) łamano prawo. Sowie ,,taśmy prawdy'' nie mogą być dowodami
    w sprawach sądowych. (i raczej ;) nie były, jeśli nie liczyć sprawy
    Marka Falenty, czyli osoby zamieszanej w pozyskiwanie tych ,,taśm'')

    Przed wielu laty Adam Michnik nagrywał tak, że nagrania posłużyły
    jako dowody uwzględnione przez sejmową komisję śledczą.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_trzymaj%C4%85ca_
    w%C5%82adz%C4%99

    Adam Michnik nie trafił do więzienia z powodu nagrania rozmowy z Lwem
    Rywinem -- tym nagrywaniem nie złamał prawa. Nawet nie złamał prawa
    ujawnieniem nagrania.

    Marek Falenta wolny nie jest...
    https://wyborcza.pl/7,75398,25449611,falenta.html
    Marek Falenta został skazany na 2,5 roku więzienia za nagrywanie
    polityków rządu PO-PSL.

    -=-

    Tu dygresja... Bardzo ważna... [;)] Powszechnie wiadomo, że w nawiasach
    kwadratowych umieszczam nie miana/jednostki (kilogramy chociażby) ale
    moje myśli, których poznawanie jest zabronione, których poznawanie łamie
    prawo!!! Za wścibskość można nawet trafić do więzienia -- o czym co
    jakiś czas lojalnie uprzedzam. Przypominam też [to się pisze -- pamiętać
    też należy?] ogólną zasadę [niekoniecznie zgodną z prawem, ale i co
    z tego?] mówiącą, iż nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

    To tak na marginesie... [;)]

    -=-

    W mojej sprawie sąd odrzucił dowody (wyniki pulsoksymetrii) pozyskane
    jawnie przeze mnie, ale przyjął (niemal jako podstawę opinii) dowody
    (też wyniki pulsoksymetrii) pozyskane ukradkiem przez biegłą sądową...

    Dostarczyłem różne dowody w tym ww. nagranie audio poczynione ukradkiem
    i wyniki pulskoskymetrii zyskane jawnie. Te dwa dowody Sąd Apelacyjny
    w Białymstoku odrzucił, gdyż jeden z tych dowodów pozyskałem ukradkiem.

    --
    Ene