  • 11. Data: 2020-06-11 14:09:44
    Temat: Re: Najlepsze kamery IP pod względem jakości
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11-06-2020 o 00:47, Marek pisze:

    > Obejrzałem na YT recenzje Avivilion H3 no i nie wiem. Przy
    > powiększeniach widać takie same artefakty kompresji jak w kamerze za
    > kilkaset PLN. Nie mam nic przeciwko wydać 3k PLN za kamerę ale chcę paść
    > na kolana przed jakością obrazu jaki daje. Bo jak mam wydać 3k i okaże
    > się że nie widać praktycznie różnicy z kamerą za 300 zł to słabo....

    YT kompresuje przesyłane nagrania, a w czasie pandemii jeszcze bardzie,
    bo im się dyski nie wyrabiają. :)

    Jaka była ustawiona przepływność w tym H3?
    Na zbliżeniu cyfrowym zawsze będziesz miał artefakty, im mniejsze pasmo
    tym większe.

    Możesz napisać/zadzwonić/podjechać do dystrybutorów każdej z marek i
    obejrzeć na miejscu albo pożyczyć kamerę do testów. Zwykle nie ma z tym
    problemu.

    yabba

  • 12. Data: 2020-06-11 14:12:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11-06-2020 o 09:22, Marek pisze:
> [...]
    p-34779?s=&ar=1&f28%5B%5D=BOSCH&f284%5B%5D=g%C5%82ow
    ica+PTZ&f41%5B%5D=zmiennoogniskowy&f348%5B%5D=TAK

    t=p.price&order=ASC&manufacturer_filter=130

    > Kamery za kilkanaście tys i tylko  mają 2Mpx??

    Po co więcej jak można zbliżyć szczegóły optycznie.
    Główna cena to obiektyw. Dobry obiektyw do kamery stacjonarnej jest
    droższy niż sama kamera. Lepiej kupić gorszą kamerę i lepszy obiektyw do
    niej.

    yabba

  • 13. Data: 2020-06-11 14:23:27
    Od: yabba <...@...pl>

    p-34779?s=&ar=1&f28%5B%5D=BOSCH&f284%5B%5D=g%C5%82ow
    ica+PTZ&f41%5B%5D=zmiennoogniskowy&f348%5B%5D=TAK

    t=p.price&order=ASC&manufacturer_filter=130

    > Kamery za kilkanaście tys i tylko  mają 2Mpx??

    Z "średniej półki" to są Dahua, Hikvision, HQvision, BCS.

    Możesz też zbudować sobie głowicę PT i do środka włożyć wybraną kamerę z
    obiektywem motozoom. Jest większe pole w dobieraniu parametrów, ale
    obrót jest wolniejszy i nie da się kręcić taką głowicą "w kółko".

    https://adiglobal.pl/upt1svsa000e.html

    yabba

  • 14. Data: 2020-06-11 14:38:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Jun 2020 13:05:45 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Mówimy o kamerach przemysłowych?
    > To tak, jakbyś chciał kupić traktor i paść na kolana przed
    > szybkością.

    Dlaczego "przemysłowe"/sexurity mają być gorsze?

    Rozumiem że np. do tej nie ma do czego się przyczepić:

    https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-q8742-le-zoom-35
    -105-8-3k-s-axis-8438673828?bi_s=ads&bi_m=listing%3A
    mobile%3Acategory&bi_c=YzBlMzVmNmMtOWQ1OS00MTg1LWE0Z
    DktYWNiOWYzNmRlYTUxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emissi
    on_unit_id=c0656067-a238-4c16-80de-b4dcfc7ee1d1

    > W tej cenie masz na szybko: Hikvision DS-2DE4225IW-DE, ewentualnie
    > Dahua
    > SD49212T-HN. Jak znajdziesz coś lepszego - chętnie zobaczę.

    Też celuje w te marki ale po tym co widzę w testach na YT jakość
    obrazu porównywalna z kamerami noname za kilkaset PLN. Zaczynam się
    zastanawiać czy jest sens przepłacać.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-06-11 14:56:06
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > na kolana przed jakością obrazu jaki daje. Bo jak mam wydać 3k i okaże
    > się że nie widać praktycznie różnicy z kamerą za 300 zł to słabo....

    Może szukamy w złym zbiorze produktów. Kamery CCTV są optymalizowane pod
    kątem uzyskania obrazu w jak najszerszych warunkach oświetleniowych.
    Ważniejsze od jakości szczegółów jest możliwość stwierdzenia, że jest
    tam intruz.
    Może powinieneś poszukać kamer wśród wyrobów dedykowanych do robotyki
    (tu może być problem z PTZ) lub dla telewizji studyjnej.
    Nie wiem jednak czy znajdziesz tam rejestrację na kartę SD.

    https://pro.sony/pl_PL/products/ptz-network-cameras

    yabba