    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Napęd DVD
    Date: Sun, 09 Oct 2022 01:20:13 GMT

    On 2022-10-08, trybun <M...@j...cb> wrote:

    > W tradycyjnym BIOSie, (no przynajmniej w moich kompach) nie ma opcji
    > kolejności botowania z USB i DVD jednocześnie.

    Zdecydowanie występują. Wielokrotnie zdarzało mi się bootować z takich
    zewnętrznych napędów.

    > Tak, zewnętrzny pod USB, wszystkie które oglądałem wyglądają tak samo. A
    > Ty o jakim mówisz, mógłbyś podać nazwę tego co masz na myśli abym mógł
    > go skonfrontować z moim?

    Miałem parę firmowych na bazie napędów 5.25. Spotyka się je coraz
    rzadziej i są zwykle dużo droższe niż te laptopowe, szczególnie
    generyki. Np.
    https://netland24.pl/sklep/587740/Nagrywarka-zewnetr
    zna-ASUS-BW-16D1H-U-PRO-12x-USB-3-1-M-DISC-czarna-re
    tail

    Można też kupić standardowy, wewnętrzny napęd 5.25 i do tego odpowiednią
    obudowę. Z tymi ostanimi był bardz duży problem jeszcze ze 2-3 lata
    temu, ale pojawiło się ponownie trochę różnych w niezabijających
    cenach, choć wybór nadal jest żaden a i trzeba trochę poszukać.

    Taką: https://www.aliexpress.com/item/1005004267468036.htm
    niedawno za równowartość 150zł.

    Albo taką, dużo solidniejszą, ale też i droższą (coś pod 200zł z Amazona US):
    https://www.amazon.pl/OWC-Mercury-Blu-ray-odczytu-za
    pisu/dp/B01IPH6170

    Do takich obudów pasuje każdy standardowy napęd optyczny 5.25. BD, DVD,
    co tam chcesz.

    --
    Marcin